۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
کد خبر: 82829818
T T
۰ نفر
افتتاح سومين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و سوغات محلي در ياسوج

ياسوج- ايرنا- سومين نمايشگاه سراسري صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي با حضور نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي، معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد و جمعي ديگر از مسئولان استاني و شهرستاني در محل دائمي نمايشگاه هاي ياسوج گشايش يافت .

معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد در حاشيه گشايش اين نمايشگاه به ايرنا گفت: اين نمايشگاه در 120 غرفه برپا شده كه 70 درصد آن صنايع دستي و 30 درصد آن سوغات محلي است.
عزيز فيلي افزود: كهگيلويه و بويراحمد ظرفيت بالايي براي توليدات صنايع دستي در كشور دارد.
فيلي با اشاره به اعطاي تسهيلات ويژه از سوي دولت براي ايجاد اشتغال در روستاها، بيان كرد: هنرمندان صنايع دستي مي‌توانند از اين تسهيلات براي اشتغال‌زايي و افزايش توليد در روستاها استفاده كنند.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد: افزايش توليدات و ايجاد كارگاه‌هاي توليدي صنايع دستي در روستاها مي‌تواند كاهش مهاجرت و افزايش صادرات صنايع دستي در اين استان را به همراه داشته باشد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز هدف از برپايي اين نمايشگاه را معرفي صنايع دستي استان‌هاي مختلف كشور، درآمدزايي و ايجاد اشتغال در حوزه صنايع دستي بيان كرد.
محمود باقري ايجاد انگيزه در فعالان حوزه صنايع دستي را از ديگر اهداف برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي عنوان كرد.
وي تصريح كرد: نمايشگاه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي ياسوج از امروز دوشنبه تا 28 بهمن‌ سال جاري پذيراي بازديدكنندگان است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: اين نمايشگاه در شيفت عصر از ساعت 16 تا 21 پذيراي علاقه‌مندان به حوزه صنايع دستي و مردم مركز استان است.
نماينده مردم شهرستان‌هاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي نيز با تجليل از اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد، گفت: اين اداره‌كل با اتكا به ظرفيت‌هاي حوزه صنايع دستي همواره به دنبال به فعليت رسيدن قابليت‌هاي موجود بوده است.
غلام‌محمد زارعي ابراز داشت: در سال‌هاي اخير در راستاي تبادل دستاوردهاي حوزه صنايع دستي گام‌هاي مهمي در اين استان برداشته شده است.
وي افزود: برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي منجر به توسعه اقتصادي و فرهنگي استان مي شود.
خبرنگار: فهيمه قهرماني**انتشاردهنده: عليزاده
9868/1662