۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82834322
T T
۰ نفر

جايزه ادبي داستان بهمن فراخوان داد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82834322
جايزه ادبي داستان بهمن فراخوان داد

تهران - ايرنا - جايزه ادبي داستان بهمن با هدف ايجاد انگيزه براي استعدادهاي ناشناخته داستان نويسي، نخستين فراخوان خود را منتشر كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا ازدبيرخانه اين جايزه، هدف از برگزاري اين مسابقه مستقل، برداشتن گامي در جهت اعتلاي فرهنگ و ايجاد شوق و انگيزه براي استعدادهاي ناشناخته داستان نويسي است، از اين رو فقط كساني مي توانند در اين مسابقات شركت كنند كه هنوز موفق به چاپ آثارشان در قالب يك كتاب نشده اند.
ساير شرايط شركت در مسابقه به شرح زير است:
- در اين مسابقه شرط سني وجود ندارد.
- هر نويسنده فقط يك داستان را با نام مشخص ارسال مي كند.
- داستانها بايد بين حداقل پانصد تا حداكثر سه هزار كلمه باشد.
- نثر پاكيزه و عاري از غلط هاي املايي و دستوري شرط مقدماتي براي ورود به مسابقه است به اين معني كه داوران هنگام مطالعه داستان با رسيدن به اولين غلط فاحش املايي يا دستوري، اجازه دارند آن را از دور مسابقه خارج كنند.
فرم و محتواي بديع و پرهيز از تقليد و تكرار شرط دوم راهيابي اثر به مراحل بعدي خواهد بود.
- مهلت ارسال داستان از بيست و هشتم بهمن ماه 1396 تا پايان بيست و هشتم خردادماه سال 1397 است و اين مهلت تمديد نخواهدشد.
شركت كنندگان با عضويت دركانال تلگرامي خانه كتاب نشر دف به نشانيdafpublishingco @ مي توانند در جريان اخبار مسابقه داستان نويسي بهمن قرار بگيرند.
- هيچ يك از داوران مسابقه تا پايان انتخاب نهايي از اسامي نويسندگان يا شركت كنندگان اطلاع پيدا نخواهندكرد.
- شركت كنندگان موظفند در يك پاكت A4 يك نسخه تايپ شده از داستان را به همراه مشخصات كامل نويسنده (نام، نام فاميل، تاريخ، تولد، ميزان تحصيلات، رشته تحصيلي، محل تولد و زندگي و نشاني پستي و شماره هاي تماس نويسنده را) به همراه فيش پرداختي به مبلغ 25 هزارتومان، حق شركت و ورودي به مسابقه (به حساب شماره: 0103617766004 بانك صادرات به نام نشر دف) را به
آدرس: تهران، خيابان ميرمطهري (ضلع جنوب غرب پل سيدخندان)، حد فاصل شريعتي تا سهروردي، شمارهي 64 ؛ خانه كتاب نشردف تحويل داده و رسيد دريافت كنند.
- هر شركت كننده از طريق كانال نشر دف (به نشاني بالا) از وصول داستان و مداركش به دست اندركاران مسابقه مطلع خواهد شد.
شركت كنندگان شهرستاني بايد مدارك را با پست سفارشي به نشاني؛ خانه كتاب نشر دف بفرستند و رسيد پست سفارشي را تا اعلام وصول داستان در كانال مربوطه نزد خود نگه دارند.
- از 20 فرد نهايي دعوت خواهد شد كه در مراسم اهداي جوايز كه عصر روز بيست و هفتم بهمن ماه سال 1397 در خانه كتاب نشر دف برگزار مي شود، حضور به هم رسانند.
كوشش موسس، همكاران و ياري دهندگان اين جايزه، در وهله اول شناخت، معرفي و تشويق هر چه بيشتر نويسندگان با استعداد كشور و دستيابي به داستانهايي خواندني است ازاين رو اميد است كه در گام بعد، چاپ مجموعه كتابهايي با نام «داستان بهمن» نيز محقق شود.
فراهنگ ** 1880 ** دريافت: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر