به گزارش خبرنگار ايرنا، سعيد سليم ساساني روز شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه در سرسراي جلسات استانداري برگزار شد، اظهار كرد: در سال 1410 و با بهره برداري از مرحله دوم پروژه قطار شهري، اين پروژه ظرفيت جابه جايي 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
وي ادامه داد: پروژه قطار شهري كرمانشاه در سال 93 با تغيير سيستم، از منوريل به قطار شهري تبديل شد و همان زمان مقرر گرديد 6 كيلومتر از مجموع 13 كيلومتر طول مسير به صورت زيرزميني اجرا شود.
سليم ساساني يادآوري كرد: مرحله اول اين پروژه از ميدان معلم واقع در سه راه مسكن آغاز و به طول 8.6 كيلومتر تا ميدان آزادي ادامه پيدا مي كند.
مديرعامل قطار شهري كرمانشاه افزود: مرحله دوم نيز به طول حدود 4.4 كيلومتر از ميدان آزادي آغاز و تا ميدان فردوسي ادامه خواهد داشت.
وي گفت: از مجموع 13 كيلومتر طول مسير، هفت كيلومتر ابتدايي آن به صورت روگذر (ميدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 كيلومتر باقي مانده نيز (از سه راه 22 بهمن تا ميدان فردوسي) به صورت زيرگذر خواهد بود.
سليم ساساني همچنين از بازگشايي تونل مرحله اول پروژه قطار شهري كرمانشاه طي روزهاي گذشته خبر داد و گفت: طول مسير بازگشايي شده كه از سه راه 22 بهمن تا ميدان آزادي امتداد دارد به يك هزار و 550 متر مي رسد.
وي طول مسير اين تونل را يك هزار و 550 متر عنوان كرد و افزود: اين تونل از سه راه 22 بهمن شروع شده و به ميدان آزادي ميرسد.
سليم ساساني با بيان اينكه قطر دهنه تونل 8.7 متر و ارتفاع آن نيز 7.2 متر مي باشد، افزود: در اين پروژه هزار مترمكعب خاكبرداري صورت گرفته است.
مديرعامل قطار شهري كرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: قطار شهري با سرعت 80 كيلومتر بر ساعت مسافران را جا به جا و ميزان توليد صداي آن نيز مطابق با استانداردهاي جهاني برابر با 75 ديسيبل خواهد بود.
وي همچنين با بيان اينكه از سال 91 تا 94 قطار شهري كرمانشاه نصف و حتي يك سوم ساير پروژه هاي قطار شهري كه در كشور در حال اجراست اعتبار دريافت مي كرد، گفت: در اين يكي 2 سال اخير خوشبختانه سهم قطار شهري كرمانشاه بيش از استان هايي مانند كرج، قم و اهواز بوده است.
سليم ساساني، اعتبار مورد نياز براي اتمام مرحله اول پروژه قطار شهري كرمانشاه را 608 ميليارد تومان عنوان و اظهار كرد: 280 ميليارد تومان اين مبلغ قرار شده از طريق اوراق مشاركت تامين شود و آقاي نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور نيز قول تامين 250 ميليارد تومان اعتبار براي اين پروژه را داده است.
مديرعامل قطار شهري كرمانشاه گفت: براي باقيمانده اعتبار نيز بايد از راه هاي ديگر نظير تخصيص اعتبار از محل بودجه سنواتي، سهم آورده شهرداري و ... اقدام شود.
وي يادآور شد: اعتباري كه براي اجراي پروژه در سال 96 اختصاص يافته 550 ميليارد ريال است، ضمن اينكه مبلغ اختصاص يافته در سال گذشته نيز 234 ميليارد ريال بود.
سليم ساساني در پايان اظهار كرد: هم اكنون حدود 475 نفر در پروژه قطار شهري كرمانشاه به صورت مستقيم مشغول به كار هستند.
شهر كرمانشاه يك ميليون نفر از جمعيت 2 ميليون نفري استان را در خود جاي داده است.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشار دهنده:علي مولوي
قطار شهري كرمانشاه ظرفيت جابه جايي 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت
۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر:
82834464
كرمانشاه - ايرنا- مديرعامل سازمان قطار شهري كرمانشاه گفت: طبق برآوردهاي صورت گرفته، مرحله اول قطار شهري كرمانشاه در سال 1400 ظرفيت جا به جايي 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.