حزب الله: مقاومت بهترین راه برای دفاع از ثروت های طبیعی لبنان در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی است

بیروت-ایرنا-مقام های ارشد حزب الله لبنان در اظهارنظرهای جداگانه تاكید كردند كه مقاومت بهترین گزینه برای دفاع از تجاوزات رژیم صهیونیستی به حقوق نفتی و گازی لبنان است.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، «محمد فنیش» عضو ارشد حزب الله و وزیر جوانان و ورزش در كابینه لبنان گفت: هركس غیر از قدرت مقاومت، قدرت دیگری برای محافظت از ثروت های كشور دارد به جلو بیاید و آن راه را به ما بدهد.
وی روز یكشنبه در مراسمی در شهر صیدا با اشاره به تحركات اخیر آمریكا در نزاع نفتی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: آمریكا میانجی صادقی نیست. این كشور طرف رژیم صهیونیستی و حامی آن برای ادامه تهدیدات و قلدری اش است. آمریكا با ادعای میانجی گری به دنبال رسیدن دشمن به اهداف خود از طریق دیپلماتیك است.
فنیش افزود: لبنان در زمین و دریا حقوق و حاكمیت دارد. موضع ملی ما واحد است و نسبت به حاكمیت و ثروت مان كوتاه نمی آییم. اسرائیل نمی تواند با دروغگویی ما را بترساند.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش مدعی شده بود كه بلوك نهم نفت و گاز لبنان متعلق به آن رژیم است.
فنیش با بیان اینكه لبنان نمی ترسد و سر خم نمی كند گفت: دولت باید مرزهایمان را مشخص كند. ما هیچ تجاوزی را نمی پذیریم.
همزمان شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیركل حزب الله هم در نشستی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاكید كرد كه هیچ كس نمی تواند لبنان را به چیزی مجبور كند و آن را از حقوق زمینی و دریایی اش محروم كند.
وی به طعنه گفت: دشمن اسرائیلی می تواند به ما تجاوز كند اما بعد از آن باید محاسبه واكنش ها و دفاع و مقاومت را نیز بكند.
شیخ قاسم افزود: لبنان با سه گانه «ارتش، ملت و مقاومت» قدرتمند و در حمایت از حقوق خود خود یكپارچه و قدرتمند است. وحدت در موضوعات مختلف به ما كمك می كند كه میهن را در اولویت قرار دهیم و در اینصورت موفق می شویم.
معاون دبیركل حزب الله در بخش دیگر سخنانش گفت: ما امروز شاهدیم كه آمریكا منطقه را ضعیف و تجزیه شده می خواهد و از اسرائیل متجاوز برای اعمال زور علیه ملت های منطه حمایت می كند اما ما به عنوان حزب الله مقاومت را برای آزادسازی سرزمین و ساختن استقلال مان انتخاب كردیم. بنابراین آمریكا نمی تواند ما را به گذشته و دوران ضعف و وابستگی برگرداند. پیروزی های مقاومت نقطه عطف تاریخی برای قدرت امروز و استقلال آینده مان است.
شیخ قاسم افزود: اگر اسرائیل می توانست لبنان را به مناطق اشغالی خود اضافه كند و در جنوب لبنان شهرك سازی كند این كار را می كرد اما مقاومت آن را از سرزمین مان فراری داد و همین عامل مانعی در برابری توسعه طلبی آن رژیم است.
معاون دبیركل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش ایران را نعمت بزرگ برای منطقه خواند و گفت: ایران جلوی توسعه طلبی اسرائیل را گرفته و از مقاومت ملت ها در راه استقلال خود حمایت می كند. بنابراین آمریكا امروز با ایران رویارویی می كند چرا كه این كشور از مقاومت حمایت می كند.
وی ادعاهای آمریكا درباره مساله هسته ای ایران را غلط و باطل دانست و افزود: بعد از توافق هسته ای مشخص شد كه مشكل آنها با ایران در زمینه هسته ای نیست. مشكل آنها الهام گرفتن ملت های منطقه از ایران است. این مساله پایگاه استكبار در منطقه یعنی اسرائیل را در هم می شكند و حقوق ملت مظلوم فلسطین و همه ملت های منطقه را باز می گرداند.
«سیدهاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز در مراسمی با اشاره به سفرهای مكرر هیات های آمریكایی به لبنان برای حل مشكلات مرزی با فلسطین اشغالی، تاكید كرد كه این سفرها دلیل آشكاری در ناتوانی اسرائیل و بسته شدن همه درها و چشم انداز پیش روی آن است.
وی افزود: دشمن اسرائیلی نشان داد معادله ای كه در گذشته تلاش می كرد تا بر آن اتكا كند و آن تضعیف مقاومت و كاستن از توان رویارویی و قدرت آن بود، به شكست انجامید. سخنان امروز مقام های آمریكایی و اسرائیلی همچون لیبرمن و نتانیاهو و دیگر رهبران نظامی و سیاسی ناشی از ترس و تهدید است و این بیانگر شكست اسرائیل در رسیدن به اهدافش است.
خاورم**2054