توسعه همكاري ايران و روسيه اراده ملي و استاني است

ساري - ايرنا - استاندار مازندران در ديدار ' كنسانتين الكسي يف ' سركنسول روسيه در رشت با تاكيد بر اين كه توسعه همكاري ميان تهران و مسكو اراه ملي و استاني است ، گفت : سرفصل هاي همكاري متنوعي بين مازندران و روسيه وجود دارد .

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، محمد اسلامي در اين ديدار كه روز چهارشنبه در ساري برگزار شد ، بر ضرورت تحقق گسترش روابط ميان ايران و روسيه تاكيد كرد و افزود : سركنسول نقش مهم و كليدي براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي دارد .
وي گفت : نيازمند گسترش روابط دوجانبه ايران و روسيه هستيم و ايران يار بسيار خوبي براي روسيه است و بارها اين را اثبات كرده است .
مقام عالي دولت در مازندران تاكيد كرد : سرفصل هاي همكاري متنوعي بين مازندران و روسيه وجود دارد و در اين حوزه توسعه حمل و نقل دريايي و پايداري روابط دو كشور بسيار مهم است .
اسلامي توسعه همكاري ايران و روسيه را اراده ملي و استاني دانست و گفت : براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي آمادگي كامل را داريم
' كنسانتين الكسي يف ' سركنسول روسيه در رشت هم در اين ديدار از توجه استاندار مازندران به توسعه روابط اين استان و روسيه قدرداني كرد و گفت : عهد كردم روابط مازندران و روسيه را ارتقاء دهم.
وي با تاكيد بر اين كه روسيه بازار بزرگي براي محصولات مازندران است ، افزود : مازندران از لحاظ اقتصادي استاني سرآمد است و علاقه براي توسعه روابط ايران و روسيه دو طرفه است و روابط مازندران با روسيه هم بايد ارتقاء يابد .
سركنسول روسيه در رشت در پايان از استاندار مازندران خواست تا در اجلاس توسعه سرمايه گذاري كه در روسيه برگزار مي شود شركت كند.
روسيه در سال هاي اخير به يكي از مقاصد مهم صادراتي كالاهاي توليدي مازندران بويژه محصولات كشاورزي و لبني تبديل شده است به گونه اي كه بر اساس گزارش هاي رسمي صادرات كالاهاي غير نفتي اين استان به روسيه در نيمه اول امسال جهش 300 درصدي داشت .
مسئولان مازندران علت رشد جهشي در صادرات محصولات توليدي اين استان به روسيه را به نتيجه رسيدن تفاهمنامه دو جانبه امضا شده ميان روساي جمهوري ايران و روسيه اعلام كردند.
آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه ميزان مبادلات تجاري كشورمان با روسيه در سال 2016 حدود 2.2 ميليارد دلار بود كه سهم مازندران از اين مبادلات حدود 300 ميليون دلار بوده است.
6982/1654