۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82841070
T T
۰ نفر
ایران جزو 5 قدرت برتر دنیا در بسیاری از علوم است

كرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران جزو چهار - پنج قدرت اول دنیا در بسیاری از علوم و دانش هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته كرمانشاه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مردم تبریز اشاره و اظهار كرد: ایشان در این دیدار به پیشرفت های خیره كننده كشور در سال های پس از انقلاب اشاره و عنوان كردند: جمهوری اسلامی جزو كشورهای برتر دنیا در حوزه های مختلف است.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ما بر مبنای مردم سالاری دینی شكل گرفت و در این 40 سال نیز رمز موفقیت كشور در همین مسئله بوده است.
آیت الله علما ادامه داد: امروز به بركت انقلاب اسلامی جوانان ما دانش های فراوانی بخصوص در حوزه پزشكی كشف كرده اند، این در حالیست كه زمان قبل از انقلاب بیمارستان ها و مراكز درمانی ما از پزشكان و متخصصان هندی و پاكستانی و بنگلادشی پر شده بود.
نماینده ولی فقیه در كرمانشاه اظهار كرد: انقلاب اسلامی، استقلال و پیشرفت و شكوفایی را برای مردم ما به همراه داشت تا جایی كه امروز دشمنان این انقلاب نیز به پیشرفت های خیره كننده كشور معترف و از آن ناراحت و عصبانی هستند.
وی خاطرنشان كرد: شهر كرمانشاه روزگاری جولانگاه آمریكایی ها بود اما پیروزی انقلاب جریان را عوض كرد و توانستیم با ایستادن روی پای خود به موفقیت های بزرگی دست پیدا كنیم.
آیت الله علما در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان سانحه سقوط هواپیما در مسیر تهران- یاسوج، به شهادت سه مامور نیروی انتظامی و یكی از بسیجیان تهران در جریان حوادث خیابان پاسداران اشاره و اظهار كرد: باید قدردان خون شهدا باشیم كه این گونه ایثارگری می كنند تا امنیت و آسایش كشور حفظ شود.
امام جمعه كرمانشاه با محكوم كردن حادثه اخیر تهران گفت: این اغتشاشات بی ارتباط با دشمنان ما در خارج از كشور نبود و به طور قطع مخلان نظم و امنیت از آن ها دستور گرفته بودند.
وی همچنین بر لزوم برخورد قاطعانه با اغتشاشگران خیابان پاسداران تهران تاكید كرد و گفت: عوامل این حادثه باید به سزای عمل خود برسند تا دیگر شاهد چنین ناآرامی هایی نباشیم.
آیت الله علما در پایان روز امور تربیتی را نیز گرامی داشت و گفت: علاوه بر مسئولان، دانشگاه ها و مدارس هم نقش بسیار مهمی در تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان دارند كه امیدوارم با برنامه ریزی صحیح قدم های خوبی در این راستا برداشته شود.
7458/8066