۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82841123
T T
۰ نفر
امام جمعه قم: مسئولان با فتنه گران اخير در تهران قاطعانه برخورد كنند

قم - ايرنا - امام جمعه موقت قم با اشاره به اين كه فتنه اخير در تهران كه به طرفداري از برخي فرقه ها انجام شد، ماهيتي تروريستي داشت گفت: انتظار مردم از مسئولان اين است كه با اين گروه هاي تروريستي و انحرافي با قاطعيت برخورد كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر مقدس قم در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اضافه كرد: آنها به اسم دروايش، ولي به سبك داعش، به كشتار مردم و تخريب اموال عمومي و سلب امنيت از مردم پرداختند.
وي گفت: اين ها با اعمال شرارت آميز خود ثابت كردند كه لياقت رافت اسلامي را ندارند و انتظار مردم اين است كه اين آشوبگران و هر فتنه گر ديگري بايد به سزاي اعمال وحشيانه اي كه انجام داده اند، برسند.
وي خاطرنشان كرد: اين فتنه گران و ورشكستگان سياسي با وجود اين امت، اين رهبري و اين نظام؛ هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
جمعي از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن امسال) در اقدامي غيرقانوني و كاملا تهاجمي با تجمع در خيابان پاسداران تهران (محدوده كلانتري 102) ضمن ايجاد بي نظمي، ناامني و درگيري در سطح منطقه، 3 مامور پليس و يك نيروي بسيجي را حين انجام وظيفه براي برقراري نظم و امنيت به شهادت رساندند.
اين گروه هم چنين با سوءاستفاده از رافت و مداراي نيروهاي انتظامي به بسياري از اموال خصوصي و عمومي (خودروها و منازل و فروشگاه هاي مردم) خسارت وارد كردند.
وي در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به سخنان راهگشاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم آذربايجان شرقي و محورهاي سخنان ايشان اظهار كرد: سخنان معظم له، فصل تازه اي در مسير رشد و بالندگي ملت ايران و حركت به سمت عدالت گشود.
ديدار پرشور مردم استان آذربايجان شرقي با رهبر معظم انقلاب، روز يكشنبه اين هفته در تهران برگزار شد.
وي لزوم بازخواني انقلاب اسلامي در جهت شناخت حقيقت و محتوا و خدمات و كاركردهاي آن را يكي از محورهاي سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: با وجود گذشت 39 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، هنوز ابعاد و عظمت انقلاب اسلامي ايران به درستي براي خيلي ها درك نشده است كه اين انقلاب از جنس انقلاب انبيا و يك انقلاب تمدني، ريشه اي و فكري، جهاني، مردم پايه و ولايت محور بود.
توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: انديشمندان و جوانان متفكر بايد ابعاد اين مسائل را با تامل براي قشرهاي گوناگون جامعه بيان كنند.
وي اظهار كرد: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي، نكته محوري كاركرد اصلي انقلاب، تبديل نظام طاغوت سالار به نظام مردم سالار است؛ نظام طاغوت سالار يعني اين كه در حاكميت طاغوت، ظلم و طغيان و بي توجهي به عدل و حق در همه امور حاكم است.
وي افزود: نظام طاغوتي؛ اشرافي گري، فساد، چپاول بيت المال و غارت ثروت هاي ملي را به مثابه يك حق، براي طاغوت حاكم سيستمي كرده است و نتيجه اين سيستم؛ نوكري بيگانه، ذلت، فرهنگ مصرف گرايي، احتياج به بيگانه و فرهنگ اسراف در كنار ناتواني، در ميان اقشاري از ملت نهادينه شده بود و ايران به پرتگاه سقوط نزديك مي شد.
سعيدي ادامه داد: حضرت امام خميني(ره) ملت بزرگ ايران را از يوغ بندگي طاغوت آزاد كردند و استقلال، آزادي، اقتدار، امنيت، عزت و حركت رو به جلو در سايه رهبري الهي و پيوند عميق امت و امامت نهادينه شد و همه مقدرات كشور با هدايت رهبري الهي در اختيار ملت قرار گرفت.
وي افزود: نظام مردم سالار يعني مناسبات بين ملت و دولت بر پايه حضور ملت در صحنه و ساخت كشور بر اساس اسلام و قرآن و هدايت رهبري است كه يكي از جلوه هاي آن در عرصه سياسي صندوق انتخابات است.
خطيب جمعه قم با بيان اين كه صندوق انتخابات يكي از جلوه‌ هاي نظام مردم سالار است، گفت: حضور فراگير ملت در صحنه يكي از بركات نظام اسلامي مي باشد و به بركت اين حضور پرشور مردم است كه تاكنون دشمنان نتوانسته اند آسيبي به انقلاب اسلامي وارد كنند.
وي ضرورت آسيب شناسي انقلاب در اين مقطع را يكي ديگر از محورهاي سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند كه دهه چهارم انقلاب دهه پيشرفت و عدالت است؛ در يك ارزيابي كلان، نتيجه مردم سالاري، پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف است.
وي همچنين گفت: مديران بايد مراقب باشند و بدانند كه مشكلات ملت در سايه مديريت مومن، انقلابي و كارآمد برطرف مي ‌شود، البته انقلابي ‌گري نبايد خارج از غالب نظام اسلامي و ولايي تفسير شود، چراكه انقلابي‌ گري خارج از نظام ولايي، در واقع انقلابي ‌نمايي است.
وي با اشاره به تلاش هاي گروه هاي انحرافي در زمان امام علي(ع) و اهل بيت(ع) خاطرنشان كرد: در زمان ما هم، در غالب هاي مختلف، تلاش ها و فتنه انگيزي هاي اين گروه هاي انحرافي و تشنه قدرت را ملاحظه مي كنيد ولي بحمدالله ملت ما فريب ترفندهاي اين انقلابي نماهاي شيفته قدرت را نمي خورند.
وي با اشاره به اولويت‌ هاي كشور اظهار كرد: توجه به پيشرفت‌ ها، پسرفت ‌ها، توقف‌ ها و ترسيم افق‌ هاي آينده بر پايه ولايت‌ فقيه، مقاومت در برابر استكبار، تحقق اقتصاد مقاومتي، مبارزه با فساد و اشرافي ‌گري، برطرف كردن فقر و محروميت، حل مشكلات اجتماعي، توانمندسازي طبقات آسيب‌ پذير جامعه و تحقق عدالت و پيشرفت از مهم ‌ترين اولويت‌ هاي كشور است كه بايد به آن توجه شود.
وي خاطرنشان كرد: راه رسيدن به اولويت‌ ها و حل مشكلات كشور اين است كه ملت و مديران با توكل به خداوند و با بستن چشم اميد به بيگانگان و اخلاص براي رفع مشكلات تلاش و كوشش كنند.
سعيدي با تاكيد بر ايستادگي در برابر دشمنان اظهار كرد: مسئولان بايد در برابر دشمنان و استكبار ايستادگي كنند، چراكه تنها در اين صورت است پيشرفت حاصل و عدالت و تعالي مادي و معنوي در كشور حاكم مي‌ شود.
وي هم چنين به حادثه دلخراش سقوط هواپيما اشاره و با عرض تسليت به بازماندگان جانباختگان اين حادثه اظهار كرد: حادثه سقوط هواپيما براي ملت ايران بسيار سنگين بود و موجب ناراحتي و تاثر همه ملت شد، ما ضمن قدرداني از تلاش‌ هاي انجام شده در كشف و انتقال اجساد جان باختگان، از مسئولان مي ‌خواهيم تدبيري بيانديشند تا از تكرار اين حوادث و اتفاقات تلخ جلوگيري شود.
سقوط هواپيماي شماره 3704 هواپيمايي آسمان از تهران به ياسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح يكشنبه اين هفته در نزديكي سميرم در استان اصفهان رخ داد. اين هواپيما از نوع اي. تي. آر. 72 ؛ پس از 55 دقيقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس كشور در منطقه كوهستاني پادناي سميرم سقوط كرد.
7406/ 1175
۰ نفر