۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۵۶
کد خبر: 82841608
T T
۰ نفر
چاپ نخست كتاب «نشانه های محله من» در هرمزگان منتشر شد

بندرعباس - ایرنا - چاپ نخست كتاب «نشانه های محله من» كه توسط حسن خوشبخت گردآوری و تدوین شده است، در سال 96 منتشر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این كتاب مجموعه ای از وصیت نامه و زندگینامه شهدای «محله الشهدا بندرعباس» را شامل می شود كه در چاپ نخست آن، هزار نسخه تاكنون منتشر شده است.
كتاب «نشانه های محله من» دارای 214صفحه می باشد كه با همكاری كنگره سرداران شهید و شهدای استان هرمزگان، ستاد یادواره شهدای محله الشهدا، پایگاه مقاومت بسیج و كانون فرهنگی هنری محله الشهدا بندرعباس به چاپ رسیده است.
در این كتاب علاوه بر معرفی زندگینامه و وصیت نامه 48 شهید محله الشهدا بندرعباس، به زندگی زنده یاد حسین ضعیفی از تدوینگران بخش تولید صدا و سیمای مركز خلیج فارس در سال 67 پرداخته است.
وی سابقه حضور در جبهه های جنوب را داشته و در عملیات كربلای پنج نیز مجروح می شود.
بخش مقدمه این كتاب به یاد داشت سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با محوریت نقش رزمندگان این استان به ویژه محله الشهدای بندرعباس و قدردانی وی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد.
در بخش پایانی كتاب نیز تصاویری از شهدای محله الشهدا بندرعباس و چندین یادواره شهدای این محله منعكس شده است.
«الشهدا» یكی از محله های شهرستان بندرعباس است كه علاوه بر این كه 48 شهید عاشق، با عروج شان نام این محله را به الشهدا مزین كردند، تعدادی از شهدای انقلاب نیز از همین محله به شهادت رسیده اند.
برای نمونه می توان به شهید علی سایانی كه از نخستین شهدای انقلاب در شهر بندرعباس می باشد یا شهیدان همت الله شمسایی، احمد مجرد و حسین دامن باغ كه شهادت شان سرآغاز تغییر نام محله به «الشهدا» بوده، اشاره كرد.
ابراهیم تنیده، عباس باصره، عبدالرضا مجیدی، محمد دژله، عبدالغفور ضعیفی، حسن دانشمند و یعقوب آرامش تعدادی از شهدای شاخص دفاع مقدس این محله هستند.
بیشتر رزمندگان این محله در دوران دفاع مقدس در واحد تخریب لشكر 41 ثارالله و تعدادی نیز در اطلاعات - عملیات به عنوان مسئول محور بوده اند.
خبرگزاری ایرنا نیز قصد دارد در طول هفته به پاس احترام به ساحت شهدا و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زندگینامه شهیدان محله الشهدا بندرعباس را از كتاب «نشانه های محله من» منتشر كند.
9887/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com