۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82842960
T T
۰ نفر
دهمين جشنواره منطقه اي تئاتر كودك و نوجوان در دزفول آغاز شد

دزفول - ايرنا - دهمين جشنواره منطقه اي تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان با آثار نمايشي از هشت استان كشور صبح روز يكشنبه در مجتمع فرهنگي سينمايي دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا نادر سعادتي فرد رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول روز يكشنبه در آئين افتتاح اين جشنواره در سخناني گفت: از بين 51 اثر نمايشي ارسال شده به اين جشنواره هشت اثر از سوي هيات داوران به عنوان آثار برجسته كشوري بازبيني و به بخش نمايش اين جشنواره راه يافتند.
وي آثار راه يافته به اين جشنواره را 'كدوي قلقله زن' از اصفهان ، ' يكي بايد بخونه تا هيچكي خواب نمونه' از چهارمحال و بختياري ( شهركرد) ، 'سنجاب ها و يوزپلنگ ايراني' از اهواز ،'قصه زمين' از ايذه ،'دست ها بالا' از بهبهان ،شهر زنبورها از خرمشهر ، ' از دست اين زميني ها' از دزفول و نمايش ' نمكي و ديوالكي ' از همدان عنوان كرد.
محمد ياقوت پور رئيس انجمن نمايش خوزستان نيز با بيان اينكه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان يك تئاتر بسترساز و يكي از مقوله هاي تربيت و پرورش و موثر در آموزش و پرورش كودكان است گفت:انجمن نمايش استان خوزستان هفت كانون زيرمجموعه دارد كه كانون كودك و نوجوان يكي از كانون هاي فعالي است كه در برگزاري ورك شاپ و جشنواره كودك و نوجوان فعال است.
وي اظهار كرد: اين جشنواره بعد از پنجسال وقفه ، پارسال بصورت استاني برگزار شدو امسال به صورت منطقه اي با حضور گروه هاي نمايش از هشت استان مختلف كشور برگزار مي شود.
ياقوت پور اين نويد را داد كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان سال آينده به صورت ملي با حضور آثار نمايشي از 31 استان كشور برگزار شود.
هادي شجاعي هنرمند بهبهاني حوزه كودك و نوجوان نيز با اشاره به نياز برگزاري چنين جشنواره هايي گفت:كار تئاتر كودك يكي از ضرورت ها و نيازهاي جامعه است.
وي گفت:هنرمند علاوه بر سرگرمي بايد بتواند تلنگري هم به جامعه بزند و انديشه و خردي در اين حوزه به جامعه القا كند.بايد خانواده ها نياز به تئاتر كودك را احساس كنند همانگونه كه هنگام بيماري نياز به پزشك را احساس مي كنند بايد نياز به تئاتر هم احساس شود.اگر اين جشنواره هر ساله برگزار شود شاهد رشد خوبي در زمينه تئاتر كودك و نوجوان شاهد خواهيم بود.
شجاعي افزود:اكنون اكثر هنرمندان به مسايل مالي بيشتر توجه دارند كه اين يك خلا است.
فاطمه طرفي بازيگر دزفولي نمايش 'از دست اين زميني ها' نيز بيان داشت:مسايل مالي گريبانگير هنر شده است اگر از نظر مالي حمايت شويم كارهاي بهتري مي توان ارايه كرد.
دهمين جشنواره منطقه اي تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان تا هشتم اسفند ماه در دزفول ادامه دارد.
6068/7278