۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82845836
T T
۰ نفر
هند از وقوع 400 مورد نقض آتش بس از سوي پاكستان در سال جاري خبر داد

دهلي نو - ايرنا - مقامات هندي مي گويند از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون ، وضعيت در امتداد خط واقعي كنترل بين هند و پاكستان بسيار شكننده بوده و نيروهاي پاكستاني بيش از 400 مورد آتش بس با هند را در كشمير نقض كرده اند.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه تايمز اينديا در روز سه شنبه، بر اساس گزارش هاي منتشر شده در آتشباري ميان هند و پاكستان تاكنون 23 سرباز پاكستاني و 16 سرباز هندي كشته شده اند.
اين درحالي است كه موارد نقض آتش ميان دو كشور در طول 12 ماه سال گذشته، در امتداد خط واقعي كنترل 860 مورد و در امتداد مرز هاي بين المللي 120 مورد گزارش شده است.
موارد نقض آتش بس ميان هند و پاكستان پس از حمله محدود هند به پايگاه هاي شبه نظاميان در چهار نقطه از خاك پاكستان جهت انتقام كشته شدن 19 سرباز هندي در حمله تروريستي به پايگاه ارتش در اوري، بسيار افزايش يافته است.
هند به منظور كنترل وضعيت در امتداد 778 كيلومتر خط واقعي كنترل در كشمير، چندين موضع مرزي پاكستان را در چهار ماه گذشته نابود كرده است.
يك مقام نظامي هند گفت: ارتش هند به دنبال هدف قرار دادن مواضع مرزي ارتش پاكستان است كه به نفوذ شبه نظاميان به خاك هند كمك مي كنند. بر اساس گزارشهاي بدست آمده بيش از 400 تروريست آماده ورود به خاك هند در كشمير هستند.
آخرين آتش باري سنگين ميان هند و پاكستان هفته گذشته در منطقه اوري اتفاق افتاد. پاكستان پيش از بمباران منطقه مرزي با بلند گو از مردم محلي ساكن اوري درخواست كرد تا اين منطقه را ترك كنند.
مقامات ارتش هند اعلام كردند كه به دليل آتشباري سنگين از سوي پاكستان مردم محلي در اوري از مناطق مرزي تخليه شده و به نقطه امن تري منتقل شده اند.
بيپين راوات فرمانده ارتش هند نيز ادعا كرده است كه تلفات ارتش پاكستان در جريان اين آتشباري ها بسيار بيشتر از تلفات نيروهاي هندي است.
32 سرباز هندي در سال 2017 به دليل نقض آتش بس پاكستان جان كشته شده اند درحالي كه 32 سرباز ديگر در عمليات هاي ضد تروريستي در كشمير كشته شده اند.
اما مقامات هندي تخمين مي زنند بر اساس پيام هاي راديويي نزديك به 130 سرباز پاكستاني در جريان تيراندازي نيروهاي هندي كشته شده باشند .
در هفته هاي اخير، نيروهاي دو كشور تقريبا به صورت روزانه مواضع يكديگر را در خط واقعي كنترل در كشمير هدف قرار داده اند.
هند و پاكستان در سال 2003 ميلادي توافق آتش بس در مرزهاي جامو وكشمير را امضا كردند.
خط كنترل به مرز بين المللي هند و پاكستان در ايالت جامو وكشمير گفته مي شود.
هند و پاكستان همواره يكديگر را به نقض آتش بس در خط كنترل متهم مي كنند.
بخشي از كشمير درخاك هند و بخشي ديگر درخاك پاكستان قراردارد. هر دو كشور ادعاي مالكيت بر تمام كشمير را دارند و همين موضوع يكي ازعلل اصلي مناقشه ديرينه ميان دهلي نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاكستان از هند در سال 1947ميلادي تاكنون است.
آساق**267**1424 **1663**