۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82847105
T T
۰ نفر
جشنواره سفره ايراني فرهنگ گردشگري منطقه پنج كشور در زاهدان آغاز شد

زاهدان - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: جشنواره سفره ايراني فرهنگ گردشگري منطقه پنج كشور از امروز/چهارشنبه/ به مدت سه روز در محل هتل جهانگردي زاهدان آغاز بكار كرد.

مجتبي ميرحسيني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين جشنواره هنرمندان استان هاي يزد، كرمان و سيستان و بلوچستان شركت دارند.
وي ادامه داد: برپايي نمايشگاه غذاهاي محلي، برگزاري رقابت هاي آشپزي، انتخاب واحدهاي پذيرايي و محل هاي عرضه غذاهاي برتر از جمله برنامه هايي است كه در اين جشنواره اجرا مي‌ شود.
وي افزود: نمايش آئين غذا و نشست هاي علمي در خصوص خوراك غذا از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده در حاشيه اين جشنواره است.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: اجراي موسيقي زنده محلي نيز يكي از برنامه‌هايي است كه در اين جشنواره اجرا مي‌ شود.
ميرحسيني با بيان اينكه امروزه در سفره گردشگري غذاي محلي ارزش ويژه اي يافته است، اظهار داشت: ما با مفهوم جديد گردشگري غذا مواجه هستيم كه بعد از اسكان دومين اولويت را در طراحي بسته هاي سفر به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه بسياري از آيين ها، آداب، سنت‌ ها و رسوم رفته ‌رفته در حال فراموشي هستند با برگزاري اين گونه جشنواره ها از نشستن غبار فراموشي بر ميراث ماندگارمان جلوگيري مي كنيم.
وي گفت: در تلاش هستيم تا با توجه به هم مرز بودن و همسايگي و اشتراكاتي كه با كشورهاي افغانستان، پاكستان، عمان و هندوستان داريم امكان عرضه غذاي محلي و سوغات اين كشورها به همراه اجراي موسيقي محلي آنان را فراهم كنيم.
7316**3213