۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82848739
T T
۰ نفر
آیت الله مدرسی از مراجع نجف: حامیان تروریسم دركمین الحشد الشعبی نشسته اند

بغداد - ایرنا - آیت الله 'سید محمد تقی مدرسی' از مراجع تقلید در نجف اشرف هشدار داد گرگ های زخمی و حامیان تروریسم در عراق در كمین نشسته اند تا به نیروهای مردمی این كشور (الحشد الشعبی) ضربه بزنند و تروریسم را دوباره به این كشور بازگردانند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید شیعیان روز جمعه در بیانیه ای نسبت به زمزمه ها و تلاش هایی كه برای محدود كردن و ضربه زدن به الحشد الشعبی در جریان است هشدار داد و خواستار تقویت و نوسازی امكانات این نیرو شد.
وی گفت تروریست های شكست خورده، امروز همچون گرگ زخمی در كمین نشسته اند و دنبال تضعیف نقش نیروهای مقاومت اسلامی یعنی الحشد الشعبی هستند چرا كه میزان اهمیت و تاثیر این نیروها را در پاكسازی خاك عراق از لوث وجود تروریسم می دانند.
آیت الله مدرسی گفت برخی شب و روز در تلاش هستند تا به الحشد الشعبی ضربه بزنند.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پارلمانی پیش رو (22 اردیبهشت) و اتكای نظام سیاسی این كشور به انتخابات آزاد و قانون اساسی، آن را زمینه ساز برقراری روابط سازنده با كشورهای منطقه و جهان دانست و گفت عراق هرگز بستر درگیری های بین المللی و منطقه ای نخواهد بود بلكه تنها بر محور ارزش ها و منافع خود حركت می كند.
تاكید این مرجع تقلید شیعیان درعراق بر نقش الحشد و ضرورت تقویت آن درحالی است كه جریان آمریكایی و سعودی در عراق و منطقه، در ماههای اخیر حملات سیاسی و تخریبی خود علیه نیروی مردمی عراق را از بیم محبوبیت و توسعه نفوذ سیاسی این نیروها در میان مردم افزایش داده اند.
آمریكا كه رهبری خودخوانده گروه موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش (در عراق و سوریه) را بر عهده دارد، بلافاصله پس از اعلام شكست نظامی داعش، برخی گروههای الحشد الشعبی عراق كه نقش كلیدی در این شكست داشتند را در لیست گروههای تروریستی قرار داد.
واشنگتن اخیرا نیز به بهانه این كه الحشد الشعبی چند تانك پیشرفته آمریكایی كه به بغداد فروخته را در اختیار دارد خواستار بازگشت آنها به ارتش عراق شد.
لحن مداخله جویانه و تهدیدات آمریكا در این خصوص طی روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی عراق داشته است.
عراقی ها این اقدامات آمریكا را نشانه انتقام گیری واشنگتن از مردم عراق برای موفقیت در شكست داعش و ناكام گذاشتن پروژه تجزیه عراق ودیگر كشورهای منطقه توسط این گروه تروریستی تكفیری قلمداد كرده اند.
خاورم**380**