۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82849640
T T
۰ نفر
وزیر آموزش و پرورش: مدارس به دلیل كمبود فضا از درخت بی بهره هستند

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه مدارس به علت فقدان فضای كافی از درخت بی بهره‌ هستند، گفت : البته گاهی هم بی سلیقگی می‌كنیم و ذوق درختكاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز شنبه در آستانه روز درختكاری در جمع خبرنگاران افزود: از مدیران مدارس درخواست می كنم به كاشت درخت در فضای مدارس اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: برنامه درختكاری كه هر سال در 15 اسفند در سراسر كشور اجرا می‌شود قدم مهمی در راستای توسعه فضای سبز است.
وی ادامه داد: امروز را به نام روز درخت دانش نامگذاری كردیم و هر درخت به نام شهدا مزین شد و امیدواریم هر یك از این نهال ها، درخت های پر ثمر فرهنگ و دانش باشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه درختكاری یك سنت حسنه است كه از قبل جاری و ساری بوده، تصریح كرد: روز درختكاری بهانه خوبی است تا نگاه دیگری به طبیعت داشته باشیم و همگان متوجه باشند كه آیندگان هم باید از طبیعت بهره ببرند و همه در صیانت از طبیعت كمك كنند.
بطحایی با تاكید بر اینكه محیط زیست امروز چالش جدی برای كشور ما محسوب می‌شود، گفت: در كتابهای درسی پایه های مختلف، مباحثی درباره صیانت از محیط زیست داریم اما آموزش و پرورش باید جدی تر وارد این موضوع شود.
وزیر آموزش و پرورش امروز، 11 اسفندماه به همراه 100 دانش آموز عضو تشكل پیشتازان و تعدادی از فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر تهران اقدام به كاشت نهال كرد.
فراهنگ **1883 **1055