۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82849726
T T
۰ نفر
آموزش 40 هزار تن در مركز قرآن و حديث حرم حضرت معصومه(س)

قم - ايرنا - مدير معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) گفت: بيش از 35 هزار قرآن آموز به صورت حضوري و حدود پنج هزار قرآن آموز نيز به صورت غيرحضوري از ايران و كشورهاي مختلف در مركز قرآن و حديث كريمه اهل بيت(ع) آموزش هاي قرآني را فرا گرفتند.

حجت الاسلام سيد احمد مشرف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به آموزش حضوري قرآن، حديث و معارف اسلامي در اين مركز قرآني افزود: مركز قرآن و حديث حرم حضرت معصومه(س) با بهره‏مندي از استادان برجسته استاني و كشوري براي برادران و خواهران در رده‏هاي سني كودك، نوجوان، جوان و بزرگسال در رشته هاي قرائت و درست خواني قرآن، حفظ و مفاهيم قرآن و حديث و نيز معارف قرآن و حديث در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) به صورت روزانه از ساعت 8 صبح تا 21 در 20 مَدرس ميزبان قرآن آموزان است.
وي ادامه داد: روخواني و صحت قرائت قرآن، كارگاه روان‏خواني، تجويد سطح يك و 2، كارگاه‏ تجويد و صوت و لحن با گرايش تحقيق و ترتيل از جمله دوره‌هاي آموزشي رشته قرائت و درست خواني قرآن در اين مركز است.
مشرف با اشاره به تربيت 2 هزار و 500 حافظ قرآن در اين مركز گفت: تربيت 500 حافظ كل قرآن و حدود 2 هزار حافظ از يك تا چند جزء قرآن از جمله افتخارات مركز قرآن و حديث حرم حضرت معصومه(س) محسوب مي شود.
وي ادامه داد: دوره هاي حفظ و مفاهيم قرآن و حديث اين مركز شامل دوره‌هاي آموزشي حفظ سه ساله قرآن كريم، حفظ قرآن ويژه محصلان و شاغلان، حفظ نهج البلاغه، حفظ حديث، ترجمه و مفاهيم قرآن كريم، حفظ ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه و نيز حفظ ترجمه و مفاهيم ادعيه است كه با استقبال زائران، مجاوران و قرآن دوستان مواجه شده است.
وي با تاكيد بر اهميت آموزش‏هاي معارفي براي عموم مردم گفت: در دوره هاي اين مركز هيچ محدوديت سني وجود ندارد و تمام علاقه مندان مي توانند در اين كلاس ها شركت كنند ضمن اين كه ثبت نام اين دوره ها در ماه هاي مهر، بهمن و تيرماه انجام و بيش از پنج هزار تن در اين دوره ها شركت مي كنند.
وي برگزاري دوره هاي مفاهيم و تفسير قرآن كريم، شرح نهج البلاغه، شرح صحيفه سجاديه، حديث خواني و معرفت حديث، اعتقادات شيعه و مهدويت، احكام و مسائل شرعي، اخلاق و تربيت اسلامي و فضائل و سبك زندگي اهل‌بيت(ع) را از ديگر دوره هاي مركز قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) عنوان كرد.
مشرف همچنين با اشاره به اهميت وجود مربيان متعهد و متخصص قرآني اظهار داشت: برگزاري دوره‏هاي تربيت مربي روخواني و روان‏خواني، تربيت مربي تجويد، تربيت مربي حفظ، تربيت مربي ترجمه و مفاهيم و برگزاري همايش هاي علمي و كارگاه هاي مهارتي، در برنامه‏هاي اين مركز از جايگاه ويژه‏اي برخوردار است.
وي ادامه داد: از ديگر فعاليت‏هاي اين مركز، مي‏توان به برگزاري همايش سالانه دانش‏آموختگان و حافظان كل و تقدير از آنان، برگزاري اردوهاي فرهنگي تفريحي براي فراگيران، برگزاري مسابقات قرآني و معارفي و برگزاري آيين ترتيل‏خواني ويژه بانوان در ماه مبارك رمضان اشاره كرد.
مدير معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آموزش هاي غيرحضوري اين مركز گفت: به منظور آسان سازي آموزش‌هاي قرآني حديثي و معارفي براي آن دسته از برادران و خواهراني كه امكان حضور در دوره‌هاي آموزش به صورت حضوري را ندارند، از اواخر سال 1393 اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش غيرحضوري بدون محدوديت سني و مدرك تحصيلي آغاز شده و تاكنون پنج هزار قرآن آموز از ايران و كشورهاي مختلف جهان در بيش از 10 رشته در اين دوره ها شركت كرده اند.
مركز قرآن و حديث كريمه اهل‌بيت (ع) حرم حضرت معصومه(س)، با بهره ‌گيري از ظرفيت معنوي عظيم بارگاه نوراني حضرت فاطمه معصومه(س) به منظور تحقق چشم انداز ترسيم شده براي آستان مقدس و گسترش فرهنگ ناب اسلامي بر پايه‏ تعاليم حيات‏بخش قرآن و عترت، از طريق برگزاري دوره‏هاي آموزشي و تربيتي، فعاليت خود را از بهمن ماه سال 1389 آغاز كرد.
7404/ 1175