۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82852380
T T
۰ نفر

بلاتكلیفی زائران عتبات در مازندران

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82852380
بلاتكلیفی زائران عتبات در مازندران

ساری - ایرنا - بدهی شركت هواپیمایی ماهان به فرودگاه مازندران سبب تهدید به قطع پرواز هواپیماهای این شركت به عتبات عالیات در تعطیلات نوروزی و بلاتكلیفی زائران شده است.

به گزارش ایرنا ، براساس آمار سازمان حج و زیارت حدود 2 هزار مازندرانی برای سفر نوروزی به عتبات عالیات با پرواز هوایی شركت ماهان ثبت نام كرده اند كه این پروازها نیز قرار شد از سوم فروردین ماه سال آینده از دشت ناز ساری به بغداد انجام شود.
تعدادی از زائران مازندرانی كه برای سفر هوایی به عتبات ثبت نام كرده اند، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا نسبت به نامشخص بودن وضعیت پروازهای رزرو شده خود از طریق شركت ماهان ابراز نگرانی كردند و خواهان روش شدن وضعیت شدند.
نماینده شركت هواپیمایی ماهان در مازندران هم تهدید قطع پروازهای این شركت در ایام نوروز به عتبات عالیات در عراق را تایید كرد.
رضا تویسركانی به خبرنگار ایرنا گفت كه بدهی شركت ماهان به فرودگاهها تنها مربوط به مازندران نیست و این بدهی به شركت فرودگاههای كل كشور است و ارتباطی به مسائل استانی ندارد.
وی افزود : در شرایط فعلی مسافرانی كه برای سفر نوروزی با پروازهای ماهان به عتبات عالیات در عراق ثبت نام كردند، در بلاتكلیفی قرار دارند و ما نیز نمی توانیم اطلاعات دقیق دراختیارشان مبنی بر انجام و یا عدم انجام پرواز قرار دهیم.
در حال حاضر در هفته سه پرواز از فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری به عراق انجام می شود.
همچنین در سال جاری تاكنون حدود 40 هزار مازندرانی از طریق هوائی به عراق سفر كرده اند.
یك منبع در اداره كل حج و زیارت مازندران هم با تائید تهدید شركت فرودگاههای كشور به قطع پروازهای نوروزی شركت ماهان به عتبات عراق ، گفت كه هم اكنون مسافرانی كه برای این پرواز برنامه ریزی كردند، در بلاتكلیفی قرار دارند.
این منبع كه خواست نامش در گزارش ذكر نشود ، افزود : مسئولان فرودگاههای مازندران در واقع ابلاغیه مدیران شركت فرودگاههای كشور را منعكس كرده اند كه خلاف رویه مرسوم است برای این كه ضرر و زیان عملی شدن این تهدید متوجه زایرانی می شود كه فیش ثبت نام و اعزام را دریافت كرده اند.
مازندران سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر دارد ولی پروازهای خارجی تنها از فرودگاه دشت ناز ساری به عنوان تنها فرودگاه بین المللی مازندران انجام می شود.
مدیركل فرودگاههای مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت كه بدهی معوقه شركت هواپیمائی ماهان سبب شده است تا شركت فرودگاههای كشور چنین تصمیمی بگیرد.
سعدالله وطنخواه مبلغ بدهی این شركت به فرودگاههای مازندران را افزون بر هفت میلیارد ریال اعلام كرد.
وی افزود : در حال حاضر شركت ماهان هیچگونه پرواز داخلی و یا خارجی در فرودگاههای ساری و رامسر ندارد ولی پرواز خارجی این شركت قرار است از فروردین ماه سال 97 برای عراق شروع شود.
وطنخواه اظهار داشت : هزینه های شركت فرودگاهها از محل درآمدهای ناشی از حق پرواز شركت های هواپیمائی تامین می شود و پرداخت نشدن مطالبات معوقه شركت های هوائی ، فرودگاههای كشور را در ارائه خدمات به مسافران با مشكل مواجه می كند.
مدیركل فرودگاههای مازندران در عین حال از مذاكره با شركت هواپیمائی ماهان بر سر چگونگی پرداخت بدهیش به شركت فردگاههای كشور خبر داد و گفت كه نتیجه این مذاكرات اگر مثبت باشد ، می تواند به لغو ابلاغ قطع پروازهای این شركت در فرودگاه مازندران بینجامد.
بر اساس آمارهای رسمی ، پارسال 115 هزار مسافر با حدود 345 سورتی پرواز از فرودگاه های ساری ، نوشهر و رامسر در مازندران به داخل و خارج كشور سفر كردند.
هم اكنون پرواز داخلی از فرودگاههای مازندران در مسیرهای تهران ، مشهد ، كیش ، شیراز ، اهواز و بندرعباس و پرواز خارجی نیز از فرودگاه بین المللی دشت نازساری به عراق و در موسم حج نیز به جده و مدینه انجام می شود.
سهمیه اعزام زایران به حج تمتع در مازندران امسال بیش از سه هزار نفر است.
6982/1654
۰ نفر