۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82854934
T T
۰ نفر
واریز باقیمانده سود سهام عدالت روستاییان و عشایر از فردا

تهران- ایرنا- باقیمانده سود سهام عدالت مربوط به عملكرد سال مالی 1395 شركت های سرمایه پذیر از فردا (هفدهم اسفندماه) بتدریج برای روستاییان و عشایر واریز می شود.

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان خصوصی سازی، فقط تسویه بقیه سود سهام عدالت یك گروه دیگر از مشمولان باقی مانده است كه از طریق شعبه بانك های عامل و موسسه های مالی پرداخت می شود.
مشمولان باید شماره شبای بانكی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام كرده باشند.
بر این اساس، حدود 12میلیون نفر از روستاییان و عشایر در مرحله واریز مرحله تكمیلی، از سود سهام عدالت عملكرد سال مالی 1395 برخوردار شده اند كه مبلغ پنج هزار و 800 میلیارد ریال سود سهام عدالت آنان از سوی سازمان خصوصی سازی و از طریق بانك های عامل كشور از فردا (پنجشنبه) بتدریج به حساب آنان واریز می شود.
تاكنون سود سهام عدالت عملكرد سال مالی 1395 شركت های سرمایه پذیر مربوط به 18 گروه از مشمولان تسویه شده است.
با واریز سود سهام عدالت روستاییان و عشایر (به عنوان گروه نوزدهم از مشمولان)، سود آخرین گروه از مشمولان كه شامل كاركنان و شاغلان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان كشوری، لشگری و تامین اجتماعی است تا پیش از عید به حساب مشمولان این گروه واریز می شود.
بر اساس گزارش سازمان خصوصی سازی، آن دسته مشمولانی كه پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروه های مربوط به خود شماره شبای حسابی بانكی را در سامانه سهام عدالت ثبت كرده اند و نیز آن دسته از مشمولانی كه از این به بعد شماره شبا را در این سامانه وارد می كنند، پس از تایید شماره شبا و نیز پس از تسویه كامل سود سهام عدالت با همه گروه ها، سود سهام خود را در اوایل سال آینده دریافت می كنند.
به گزارش ایرنا، مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت از اواخر دی ماه پس از موافقت رییس جمهوری آغاز شد و همه مشمولان یك سوم از سود خود را بسته به اینكه چه میزان سهام آنها آزاد شده است، دریافت كردند.
مرحله دوم این واریزها از دهه فجر آغاز شد و 16 گروه مشمول سهام عدالت از جمله ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خادمان مساجد، حسینیه ها، بقاع متبركه، بیماران خاص، مددجویان موسسه های خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و زیر حمایت و تاكسیرانان در مرحله دریافت سود باقیمانده قرار گرفتند.
مرحله سوم پرداخت این سود به چهار گروه كارمندان، بازنشستگان لشگری و كشوری و تامین اجتماعی، كارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری كه زیرپوشش كمیته امداد نیستند و كسانی كه تاكنون زیر پوشش كمیته امداد بودند اما اكنون مددجو نیستند، اختصاص دارد كه به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی، تلاش می شود تا پایان سال پرداختی های این گروه ها نیز انجام شود.
قرار است آیین نكوداشت ساماندهی سهام عدالت بیستم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شود.
پارسال نیز در آیین مشابهی سامانه سهام عدالت با حضور معاون اول رییس جمهوری رونمایی شد و بر اساس آن مشمولان فرصت یافتند شماره شبای حساب های خود را به سامانه واریز یا نسبت به تسویه اقساط سهام خود اقدام كنند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132*1961*
۰ نفر