۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82855068
T T
۰ نفر
ستاري: بازارهاي فتح نشده بسياري پيش روي استارتاپ‌ها قرار دارد

تهران– ايرنا– معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با تاكيد بر اين كه برگزاركننده آزمون استخدامي شركت هاي دانش بنيان يك استارتاپ خصوصي است، تاكيد كرد: بازارهاي فتح نشده بسياري پيش روي استارتاپ‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمي ايرنا، سورنا ستاري عصر چهارشنبه در بازديد از مصاحبه آزمون استخدام خصوصي شركت هاي دانش بنيان در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهاركرد: استارتاپي كه باعث اين اتفاق خوب شده، از جمله استارتاپ هايي است كه چند سالي است با هم همكاري داريم و برگزاري مسابقات فناورد هم كه سال گذشته برگزار شد و ارديبهشت ماه 97 نيز دور بعدي آن برگزار مي شود، از سوي اين استارتآپ برگزار شد.
وي هر گونه اقدام براي ايجاد اشتغال در شركت هاي دانش بنيان را ارزشمند دانست و اظهاركرد: امروز مهم آن است كه بتوان به صورت جدي ميان بازار كار و توانمندي هايي كه افراد در انجام آن دارند، ارتباط ايجاد كرد.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با اشاره به توانمندي بخش خصوصي در انجام اموري كه پيش از اين در انحصار دولت بوده است، گفت: همانطور كه مي بينيد برگزار كننده چنين رويدادي بخش خصوصي است، شركت هاي طرف قرارداد براي جذب نيرو خصوصي هستند و يك محيط كاملا خصوصي ايجاد شده است.
ستاري با اشاره به اين كه چنين قدمي در نوع خود بي نظير است، افزود: اميدواريم چنين اقدامي در آينده توسعه بيشتري پيدا كند. ضمن اين كه شركت هاي بسياري در حوزه دانش بنيان داريم كه در زمينه كاريابي فعاليت مي كنند. اما هركسي نوآوري بهتر و ابتكار بالاتري داشته باشد در اين حوزه موفق است.
وي ضمن ابراز خوشنودي از اينكه بسياري از مفاهيم تا پيش از اين دولتي امروز در بخش خصوصي توسعه پيدا كرده است، تاكيد كرد: هنوز بازارهاي فتح نشده بسياري پيش روي استارتاپ‌ها قرار دارد.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در ادامه تصريح كرد: ما برنامه داريم سال آينده حوزه هاي بهداشت و درمان، غذا شامل مواد غذايي سالم و تازه، پسماند و غيره را در بخش دانش بنيان و استارتآپ ها توسعه دهيم.
وي با تاكيد بر اين مسئله كه معاونت علمي مسئول اشتغال كشور نيست و تنها تلاش براي حمايت از اين عرصه را دارد، گفت: مهم اين است كه بتوان زيست بومي ايجاد كرد تا استارتاپ ها بيشتر و بهتر بتوانند فعاليت داشته باشند.
به گفته ستاري، معاونت علمي هيچ حمايت مالي از اين رويداد نداشته است و باقي استارتاپ ها نيز اگر بتوانند يك نوآوري خوب در فضاي بازار داشته باشند، خود مي توانند سرمايه مورد نياز را جذب كنند.
وي در پاسخ به انتقادي كه نسبت به برخي استارتاپ ها در راستاي الگوبرداري از نمونه هاي خارجي مي شود، گفت: نفي نمي كنيم كه بسياري از ايده ها از كشورهاي ديگر است، اما اين ايده ها بومي سازي شده و استقبال مردم نيز به همين دليل است.
معاون علمي و فناوري رييس جمهور افزود: البته بسيار استارتاپ با ايده هاي نو هم داريم، مانند رويداد امروز كه نمونه خارجي ندارد.
به گزارش ايرنا، نخستين آزمون استخدام شركت‌هاي خصوصي و دانش‌بنيان، بزرگ‌ترين مصاحبه شغلي ايران، چهارشنبه در محل مصلاي دانشگاه تهران برگزار شد.
اين رويداد كه از ماه‌ها پيش در سراسر كشور با بيش از صد هزار داوطلب شروع به كاركرده بود، اكنون بعد از برگزاري دو مرحله و هفت رويداد استاني با ۱۰هزار مصاحبه شغلي به نقطه نهايي خود رسيده است.
نخستين آزمون ملي استخدام شركت‌هاي خصوصي و دانش‌بنيان با تكيه بر تجارب موفق داخلي و بين‌المللي طراحي شده است. سنجش دانش‌ها و مهارت‌ها متناسب با ارزيابي و تحليل نياز بيش از يكهزار شركت ارزيابي مي‌ شود.
پس از اين مرحله، فرآيند معرفي داوطلبان پذيرفته‌شده به شركت‌هاي خصوصي و دانش‌بنيان آغاز خواهد شد.
علمي ** 1836 **2017
۰ نفر