۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۳:۱۱
کد خبر: 82855438
T T
۰ نفر
مشاور بشار اسد: هدف غرب جلوگیری از پیروزی ارتش سوریه بر تروریسم است

تهران - ایرنا - مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نبردهای اخیر در غوطه شرقی را نقطه سرنوشت ساز خواند و گفت: هدف اصلی غرب از هیاهوی تبلیغاتی علیه دمشق جلوگیری از پیروزی های ارتش سوریه بر گروه های تروریستی است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، «بثینه شعبان» در گفت و گو با شبكه خبری المیادین با بیان این كه اقدام غرب علیه سوریه ارعاب رسانه ای به شمار می رود، افزود: اتهامات غرب علیه سوریه به بهانه شیمیایی یا انسانی نشانه سردرگمی آنها در ارتباط با پیروزی های اخیر ارتش سوریه در غوطه شرقی است.
وی با بیان اینكه رژیم صهونیستی، آمریكا و برخی كشورهای غربی مانع حمله به تروریست ها در غوطه شرقی هستند، جنگ در غوطه شرقی را نقطه ای سرنوشت ساز برای حفاظت از دمشق پایتخت سوریه و میلیون ها شهروند برابر حملات تروریست ها توصیف كرد.
مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه با اشاره به سكوت غرب برابر حملات گروه های تروریستی به مردم گفت: تاكنون حرفی از غربی ها درباره حمله به غیر نظامیان در دمشق و نیز بمباران و كشتارهای پیاپی علیه مردم سوریه نشنیده ایم.
وی افزود كه جنگ علیه تروریسم برای آزاد سازی تمامی خاك سوریه ادامه خواهد یافت هر چند كه جنگ در غوطه شرقی سرنوشت ساز است.
بثینه شعبان گفت: اكثر غیر نظامیان در غوطه، گروگان تروریست ها هستند و غرب مایل به استفاده از تروریست ها در آینده است.
مشاور رئیس جمهوری سوریه اظهارات وزیر دفاع آمریكا را یادآور شد كه گفته است وی دلیلی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.
در سال های اخیر و با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال 1389، برخی از شهرك ها و مناطق غوطه شرقی در استان 'ریف دمشق' محل حضور تروریست های تكفیری شد كه آنها از آن جا اقدام به شلیك گلوله های خمپاره و موشك به مناطق مسكونی شهر دمشق و حومه آن می كنند.
قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این كشور به اجرا درآمده است.
در این قطعنامه تصریح شده كه پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه 'داعش'، 'القاعده' و 'جبهه تحریرالشام'( النصره سابق) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
شبد**1480**1379
۰ نفر