۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۴
کد خبر: 82855529
T T
۰ نفر

ظرفيت مركز ترك اعتياد بجنورد بايد 2 برابر شود

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۴
کد خبر: 82855529
ظرفيت مركز ترك اعتياد بجنورد بايد 2 برابر شود

بجنورد- ايرنا- رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي با اشاره به اينكه ظرفيت كمپ ترك اعتياد لنگر، پاسخگوي نياز مراجعه كنندگان نيست گفت: ظرفيت اين مركز بايد 2 برابر افزايش يابد.

سرهنگ محمد غلامي پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: كمپ لنگر به عنوان تنها مركز ماده 16 استان، محل جمع آوري و پذيرش معتادان متجاهر است كه بتازگي به بخش خصوصي واگذار شده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي افزود: اين كمپ با رويكرد ارائه خدمات بيشتر و بهتر به بخش خصوصي واگذار شده است.
سرهنگ غلامي خاطرنشان كرد: اين مركز در گذشته، زير نظر شوراي مبارزه با مواد مخدر استان بود اما امسال تحويل بهزيستي و سپس به بخش خصوصي واگذار شد.
وي گفت: ظرفيت اين كمپ 50 نفر بود كه اكنون 2 برابر شده است اما باز هم ظرفيت، جوابگوي نياز نيست به نظر مي رسد بايد ظرفيت اين مركز تا 250 نفر افزايش يابد.
وي با بيان اينكه اكنون حدود 70 نفر در كمپ لنگر تحت درمان هستند اظهار كرد: با اجراي طرح پاكسازي در شيروان و مانه و سملقان، شمار ديگري از معتادان به اين مركز منتقل مي شوند.
سرهنگ غلامي خاطرنشان كرد: بر اساس آنچه كه در كف خيابان مي بينيم و در ورود به خلوت گاه و پاتوق اين معتادان مشاهده مي شود، ظرفيت بايد افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه اكنون 7درصد از جمعيت معتادان خراسان شمالي زن هستند افزود: اين آمار در چند سال گذشته 5درصد بود اما در سال هاي اخير شمار معتادان زن افزايش يافته است.
به گفته رئيس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي، زنان معتاد متجاهر استان در شيروان نگهداري مي شوند.
در خراسان شمالي 13 مركز ترك اعتياد كمپ خصوصي (ماده 15 ) داير است و مركز لنگر، تنها مركز ماده 16 در استان است.
7185/6042