۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۱۵
کد خبر: 82856993
T T
۰ نفر
معارف اهل بيت غناي فراواني براي مقابله با شبكه هاي مجازي فاسد دارد

قم - ايرنا - آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد با اشاره به اين كه شبكه هاي مجازي در فساد غوغا مي كند، گفت: محتواي غني اسلام و مكتب اهل بيت (ع ) ظرفيت فراواني براي رويارويي با اين شبكه ها دارد.

به گزارش ايرنا، وي عصر جمعه در «آيين گشايش استوديو شماره 110 مركز رسانه اي ولايت و آغاز فعاليت هاي رسانه اي كنگره جهاني نقش شيعه در گسترش علوم اسلامي» در مدرسه علميه امام كاظم(ع) قم، اظهار داشت: نبايد ما دست روي دست هم بزاريم تا اين شبكه ها هر كاري مي خواهند بكنند و بر همه چيز مسلط باشند.
وي با تاكيد بر اين كه نبايد در برابر شبكه هاي مجازي حالت انفعالي بگيريم، افزود: بحمدالله معارف اسلام و اهل بيت خيلي غني است و با اتكاء به آنها مي توانيم بر اين مسائل پيروز شويم.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به نقش شبكه جهاني ولايت در ترويج معارف اهل بيت(ع) تصريح كرد: آن گونه كه اطلاع پيدا كردم، ميليون ها تن در جهان از اين شبكه استفاده مي كنند و پيام مكتب اهل بيت را مي شنوند و حسن كار نيز اين است كه هيچ منافاتي با احترام به مذاهب ديگر اسلامي ندارد.
وي گفت: اين شبكه به وحدت و معرفي مكتب اهل بيت و اصلاح عقائد و افكار شنوندگان كمك مي كند و بركات زيادي دارد.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه دوستان و همكاران شبكه ولايت بايد اين كار را براي خود يك عبادت و ذخيره روز معاد حساب كنند، افزود: تا مي توانند براي تبيين مسائل ناب مكتب اهل بيت با دقت تلاش كنند و با مطالعه كافي و اخلاق خوب و اسلامي، سوال هاي مخاطبان شبكه ولايت را پاسخ دهند.
وي گفت: دنياي ما دنياي رسانه هاست و بايد از رسانه ها حداكثر استفاده را بكنيم و اگر در اين حوزه عقب بمانيم در همه چيز عقب خواهيم ماند.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه نقش شيعه در گسترش علوم اسلامي در طول تاريخ مخفي مانده است، افزود: برخي ها نمي دانند علماي بزرگ شيعه چه خدماتي به علم اسلام كردند و در بسياري از جاها حرف اول را زدند.
وي اظهار كرد: كتاب هايي تاليف شده اما تا اندازه اي حق مطلب ادا نشده است و من فكر كردم براي اين كه شيعه را از مظلوميت درآوريم، بايد در طول تاريخ اسلام نقش شيعه را در عقائد، علم اصول، فقه، تفسير، كلام، لغت و ادبيات عرب، علم رجال و حتي علم طب و علوم فلكي و فلسفه روشن كنيم، از اين رو كنگره نقش شيعه در گسترش علوم اسلامي در دستور كار قرار گرفت و گروهي عظيمي دست به كار شدند.
وي اضافه كرد: براي اين همايش از شخصيت هاي مختلفي دعوت به عمل آمده و حتي از اهل سنت آنهايي كه منصف هستند و واقعيت ها را مي گويند و از مستشرقين و غير مسلمانان نيز دعوت كرديم تا اطلاعات خود را در اختيار بگذارند، اميدواريم كنگره موفقي باشد و آثار آن در عالم شيعه ماندگار بماند.

** مدير شبكه ولايت نيز در اين آيين با اشاره به خدمات گسترده آيت الله مكارم شيرازي به اسلام، حوزه هاي علميه و مكتب تشيع افزود: اين مرجع تقليد بواسطه تدبير و آينده نگري كه داشت سال ها پيش مركز رسانه اي ولايت را تاسيس كرد.
حجت الاسلام عباس رفعتي افزود: شبكه ولايت در اين عصر جنگ نرم و رسانه اي به وظيفه خود بيش از گذشته عمل خواهد كرد و به زودي در آغاز سال 97
شبكه ولايت به زبان انگليسي نيز افتتاح خواهد شد تا بتوانيم در آينده اين شبكه را به زبان هاي ديگر از جمله اسپانيايي نيز راه اندازي كنيم.
وي همچنين با اشاره به برگزاري كنگره بين المللي نقش شيعه در گسترش علوم اسلامي در روز هاي 20 و 21 ارديبهشت ماه سال 97 در قم افزود: براي اين كنگره عظيم 120ساعت برنامه زنده از شبكه هاي فارسي و عربي ولايت پخش خواهد شد و تعداد زيادي برنامه توليدي با حضور كارشناسان، صاحبان مقاله و استادان در نظر گرفته شده است.
7403 / 1175