۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82858405
T T
۰ نفر
خدمات پزشكي تخصصي در ايام نوروز، تعطيل نيست

يزد- ايرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد به مردم اطمينان داد: خدمات پزشكي تخصصي و فوق تخصصي در ايام نوروز به صورت كشيك در همه رشته ها به مردم ارائه مي شود.

دكتر علي دهقان روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: خدمات اورژانسي در همه رشته ها انجام مي شود و در بخش متخصصان و فوق متخصصان هم پزشكان كشيك در خدمت مردم و بيماران هستند.
وي اظهار داشت: در صورتي كه بيماري نياز به خدمات تخصصي داشته باشد پزشكان كشيك در تمام بيمارستانها و در تمام رشته ها آماده خدمات رساني مي باشند.
به گفته وي در صورتي كه در مواردي، بيماري نياز به پزشك متخصص داشته باشد، پزشك كشيك مراجعه و نسبت به معاينه يا عمل جراحي اقدام مي كند.
دكتر دهقان با بيان اينكه بخشي از مطب پزشكان به غير از چند روز اول سال، فعال و در خدمت مردم هستند تاكيد كرد: حتي كلينيك هاي ترك اعتياد هم داير و به نوبت و به صورت كشيك، خدمات ارائه مي دهند.
شهر يزد 819 پزشك عمومي، 405 پزشك متخصص و فوق تخصص، 305 دندانپزشك عمومي و 58 دندانپزشك متخصص دارد.
به گفته پزشكان و آنطور كه آمارها نشان مي دهد حدود 60 درصد بيماران مراجعه كننده به مراكز درماني و مطب هاي اين استان را هموطنان ساير استان هاي كشور تشكيل مي دهند كه اين موضوع مبين اعتماد آنان و اعتبار استان يزد در عرصه پزشكي است.
اما نبود پزشكان متخصص در ايام تعطيلات و تعطيلي اغلب مطب ها در چند روز اول تعطيلات نوروز كه گاها اين تعطيلي براي برخي مطبها تا 13 نوروز به طول مي انجامد مشكلاتي را براي بيماران ايجاد مي كند.
اميدواريم همانطور كه معاون درمان دانشگاه پزشكي يزد اعلام كرد مردم در اين ايام و ديگر روزهاي تعطيل، دغدغه نبود پزشكان متخصص و فوق تخصص را نداشته باشند.
6197