۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82858841
T T
۰ نفر
850 هكتار فضاي سبز در شهركهاي صنعتي خراسان رضوي ايجاد شد

مشهد- ايرنا- مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي گفت: از هشت هزار و 508 هكتار مساحت شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان 850 هكتار به فضاي سبز اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، مسعود مهدي زاده مقدم روز يكشنبه در مراسم كاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبيعي افزود: از كل مساحت شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان سه هزار و 561 هكتار به واحدهاي صنعتي اختصاص يافته و اراضي باقيمانده نيز براي ساخت واحدهاي صنعتي واگذار خواهد شد.
وي اظهار كرد: از ابتداي امسال تاكنون 20 هزار اصله انواع درخت و درختچه زينتي و كم مصرف از نظر آب در شهرك‌ ها و نواحي صنعتي استان خراسان رضوي كاشته شده است.
وي گفت: با توجه به خشكسالي و كمبود بارندگي طي چند سال اخير با تجهيز فضاهاي سبز شهرك‌ هاي صنعتي به آبياري تحت فشار و قطره اي، استفاده از پساب تصفيه خانه ها و همچنين كاشت گونه هاي گياهي مقاوم و مناسب در اين شهرك ‌ها و نواحي در دستور كار قرار گرفته و تاكنون 75 درصد فضاي سبز شهركها و نواحي صنعتي اين استان به سيستم آبياري تحت فشار و قطره اي مجهز شده است.
هم اكنون 45 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب در خراسان رضوي وجود دارد كه 38 شهرك و ناحيه از اين تعداد فعال است.
همچنين 43 درصد از صنايع فعال اين استان در شهركها و نواحي صنعتي مستقر است و 49 درصد اشتغال صنعتي و 30 درصد سرمايه گذاري صنعتي خراسان رضوي در اين شهركها و نواحي انجام شده است.
7489 / 6053