۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82860401
T T
۰ نفر
70 خانه ورزش روستایی در استان اصفهان به بهره برداری می رسد

كاشان- ایرنا- رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان از تكمیل طرح ساخت و تجهیز 70 خانه ورزش روستایی در نیمه نخست سال 1397 خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی اسدی دوشنبه در حاشیه افتتاح 15 خانه ورزش روستایی در شهرستان كاشان به خبرنگاران گفت: 150 تا 170 میلیون ریال برای راه اندازی هر یك از این خانه های ورزش هزینه می شود و تا كنون 60 درصد اعتبارها با پیگیری ها برای ساخت و تجهیز این خانه های ورزشی محقق شده است.
وی به وجود 167 خانه ورزش روستایی فعال اشاره كرد و افزود: اصفهان دارای بالاترین خانه های ورزش روستایی در مقایسه با سایر استان هاست اما همچنان هزار و 300 خانه ورزش روستایی دیگر نیاز داریم.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با اشاره به راه اندازی شدن 60 خانه ورزش روستایی در این استان بیان كرد: بیش از 10 میلیارد ریال امسال در مجموع از وزارت ورزش و جوانان، دهیاری ها و سایر منابع برای ساخت و تجهیز این خانه های ورزشی هزینه شد.
او اضافه كرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای آماده سازی خانه های ورزش در مكانی با زیربنای بین 70 تا 150 مترمربع از سوی دهیاری ها صورت می گیرد و تجهیز وسائل بازی و ورزشی مورد نیاز مانند تاتمی، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ و شطرنج بر عهده هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی می باشد.
15 خانه ورزش روستایی شهرستان كاشان امروز در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان و این شهرستان به بهره برداری رسید.
خانه های ورزش روستایی افتتاح شده در غیاث آباد، چنار، برزآباد، كمال الملك، قه، راوند، استرك، حسن آباد، بخشدار مركزی، مشكات، دره، كامو و چوگان، ازوار، مرق و جوشقان قالی واقع هستند.
به گفته اسدی، نزدیك به 200 بازی بومی محلی در استان اصفهان تا كنون برای ثبت معرفی و بازی های هفت سنگ، لی لی (خونه به خونه) و دال پلان به ثبت رسیده است.
6136/8123