۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82860998
T T
۰ نفر

رقابت‌پذيري صنعت كفش ايران با فناوري نانو

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82860998
رقابت‌پذيري صنعت كفش ايران با فناوري نانو

تهران-ايرنا- مدير كارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به تاثير نانو در صنايع گفت:ساخت دستگاه صنعتي پلاسما دژ درايران براي ضد آب كردن كفش در جهان فقط توسط دو شركت اروپايي انجام گرفته و در آسيا و منطقه اولين است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا ازمعاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، رضا اسدي‌فرد ضمن ابراز خرسندي از رونمايي و قرارداد فروش دستگاه پلاسما دژ گفت: در صنعت، هيچ حوزه‌اي نيست كه فناوري نانو در آن كارآمد نباشد و كار در حوزه فناوري نانو، مدل جديدي از توسعه فناوري است كه نگاه‌هاي نو و رويكردهاي جديد مي‌طلبد.
مدير كارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي اظهار كرد: در اكثر صنايع، هيچگاه كشورهاي خارجي آخرين نسل تجهيزات خود را در اختيار كشورهاي ديگر به‌خصوص ايران در شرايط فعلي، قرار نمي‌دهند و از آنجا كه صنعت، مفهوم فناوري را در قالب تجهيزات در نظر مي‌گيرد، فناوران كشور و ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي به ساخت و توليد تجهيزات صنعتي توجه ويژه دارند.
به گفته اسدي فرد، ساخت دستگاه صنعتي پوشش‌دهي پلاسماي سرد براي كاربرد در ضد آب كردن كفش در سطح جهان تنها توسط دو شركت اروپايي انجام گرفته و دستگاه پلاسما دژ در آسيا و منطقه اولين از نوع خود است.
علي لشكري دبير كل جامعه مديران و متخصصين صنعت كفش ايران نيز در اين مراسم با تاكيد بر استفاده از فناوري‌هاي نو در صنعت گفت: در شرايطي كه برخي از صنايع حتي در روزهاي آخر سال در ركود به سر مي‌برند، رونمايي اين دستگاه نويدبخش دريچه‌هاي جديدي در اقتصاد كشور است. ركود حاصل ناشي از ركود دستگا‌ه‌ها و مشكلات رايج صنعت است كه منجر به بازدهي كم، عقب ماندگي و سهم كم توليدكنندگان داخلي هم از بازارهاي داخلي و هم خارجي شده است.
وي ادامه داد: از سوي ديگر، ذائقه بسياري از مردم در دنيا به‌خصوص نسل جديد متوجه سلامتي و راحتي مطابق با استانداردهاي جهاني است و توجه به اين سليقه همگام با كيفيت و قيمت تمام شده ورود فناوران و جامعه علمي كشور را مي‌طلبد از اين رو فناوري‌هاي نو همانند فناوري نانو رقابت‌ در عرصه بين‌المللي را براي ما به ارمغان خواهد داشت.
در بخش بعدي اين رونمايي محمد قرباني، عضو هيات مديره شركت توليدي كفش سپنتا ابراز اميدواري كرد: آنچه از اهداف شركت سپنتا بوده است توليد محصول با ارزش افزوده بالا در داخل كشور و صادرات اين محصولات به ديگر كشورها است و ويژگي آب گريزي در كفش از اولين قدم‌ها در اين صنعت خواهد بود و به زودي شاهد تحولي بزرگ در اين عرصه خواهيم بود.
به گفته وي، رقابت با نام‌هاي آشناي بازارهاي خارجي از اين منظر دور از دسترس نخواهد بود زيرا كه در حال حاضر تنها دو كشور بلژيك و انگلستان داراي اين فناوري در صنايع پوشاك و منسوجات هستند.
در مراسم رونمايي از اين دستگاه صنعتي آبگريز كننده در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران علاوه بر عقد قرارداد فروش اين دستگاه ميان شركت بسا فن آوران نصير و شركت توليدي كفش سپنتا، گواهي‌نامه نانومقياس به اين شركت توليدي كفش اهدا شد. همچنين عرضه اين كفش‌هاي ضدآب به بازار در روزهاي آتي از سوي اين شركت آغاز خواهد شد.
مراسم رونمايي از دستگاه صنعتي پلاسما دژ براي ايجاد ويژگي آب‌گريزي در كفش در مركز تجاري‌سازي نانو فناوري كاربردي 21 اسفند 1396 برگزار شد.
اين مراسم با حضور علي لشكري عضو هيات مديره و دبير كل جامعه مديران و متخصصين صنعت كفش ايران، رضا اسدي‌فرد مدير كارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي، تيم فناور سازنده دستگاه از شركت بسا‌ فن آوران نصير و اعضاء شركت توليدي كفش سپنتا بود.
علمي**9031**1440
۰ نفر