۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۳۲
کد خبر: 82861898
T T
۰ نفر

اد رویس از نقش تیلرسون در فشار به ایران تمجید كرد

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۳۲
کد خبر: 82861898
اد رویس از نقش تیلرسون در فشار به ایران تمجید كرد

تهران - ایرنا - ­رئیس كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا با صدور بیانیه از ركس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریكا قدردانی كرد و مقابله با ایران را یكی از مهمترین دستاوردهای وی برشمرد.

به گزارش ایرنااز پایگاه اینترنتی كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا، در متن بیانیه اد رویس آمده است: ركس تیلرسون در دوران حضور در سمت وزارت خارجه آمریكا، خدمات زیادی به كشور ما انجام داد. وی اراده و انرژی فوق العاده ای داشت و مردی درستكار و غول تجارت آمریكا محسوب می شود.
اد رویس گفت: به سبب تلاش های بی وقفه دیپلماتیك تیلرسون، ما مسیر جدیدی را برای مقابله با تهدیدها از جانب ایران و برای اعمال حداكثر فشار بر این كشور ترسیم كردیم. همچنین تیلرسون در زمانی كه وزیر خارجه آمریكا بود، تلاش های زیادی برای خلع سلاح هسته ای كره شمالی انجام داد.
وی گفت: آمریكا چالش های سیاسی زیادی در آینده پیش رو دارد و من برای وزیر خارجه جدید آرزوی موفقیت و همكاری خود را با او اعلام می كنم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا دیروز(سه شنبه) ركس تیلرسون را از مقام خود بركنار و مایك پمپئو رئیس سابق سیا را به عنوان وزیر خارجه جدید آمریكا منصوب كرد.
اختلاف نظر میان ترامپ و تیلرسون تاكنون بارها مطرح شده است. عنوان می‌شود كه ترامپ از چهار روز قبل خواهان استعفای تیلرسون شده، اما نخواسته است كه این مطلب را قبل از بازگشت وزیر خارجه‌اش از آفریقا اعلام كند. دونالد ترامپ در مورد ایران و بخصوص برجام با ركس تیلرسون اختلاف داشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در یك پیام توئیتری نوشت كه ركس تیلرسون وزیر امور خارجه بركنار شده و جای خود را به مایك پمپئو داده كه تاكنون ریاست سازمان سیا را به عهده داشته است.
به دنبال تغییرات در دولت ترامپ و سپرده شدن وزارت امور خارجه به مایك پمپئو، خانم جینا هاسپل معاون سازمان سیا به ریاست این سازمان منصوب شد.
اروپام**9041**1590