۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82863286
T T
۰ نفر

طرح نوروزي پليس راه استان يزد آغاز شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82863286
طرح نوروزي پليس راه استان يزد آغاز شد

يزد - ايرنا - طرح نوروزي پليس راه استان يزد امروز پنجشنبه با حضور تعدادي از مسوولان و دستگاه هاي اجرايي خدمات رسان در 10 شهرستان استان آغاز شد.

اين طرح همزمان با سراسر كشور تا 15 فروردين ماه سال 1397 با همكاري دستگاه هاي مرتبط و با حضور فعال پليس در مناطق حادثه خيز و جاده هاي اصلي ادامه دارد.
به گفته رئيس پليس راه يزد، جاده هاي استان كه در مسير اصلي شمال - جنوب كشور قرار دارد با حضور ماموران نظارت و كنترل مي شود تا سفرها به خوبي و ايمن انجام شود.
سرهنگ احمد مظفري در آيين آغاز طرح نوروزي پليس راه استان فزود: رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان و احترام به قانون در كاهش تصادف و جلوگيري از حوادث بسيار موثر است .
وي بر همكاري رانندگان براي رعايت مقررات و همكاري با پليس در استان تاكيد كرد.
استان يزد افزون بر 6هزار اثر تاريخي و فرهنگي دارد كه از آن با عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان ياد مي شود.
اين شهر 743 هكتار بافت تاريخي دارد كه حريم آن پنج هزار هكتار وسعت دارد و اين شهر علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملي، در 18تيرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد(يونسكو) ثبت شد.
يزد در تعطيلات نوروزي مقصد بسياري از گردشگران و مسافران داخلي و خارجي است، پيش بيني شد كه 1.5ميليون نفر از بناهاي تاريخي و فرهنگي استان يزد در ايام نوروز بازديد كنند.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده هاي استان يزد تردد مي كنند.
استان يزد 681 كيلومتر بزرگراه، 657 كيلومتر راه اصلي، 980 كيلومتر راه فرعي، 2هزار و 250 كيلومتر راه روستايي دارد كه از مجموع راه هاي آن هزار و 267 كيلومتر جزو راه‌هاي شرياني و ملي است.
يزد در بحث طول راه هاي شرياني رتبه 10 كشوري را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جايگاه هشتم، طول راه اصلي در رتبه 14 ،‌ طول راه هاي فرعي در جايگاه 15 و طول راه روستايي رتبه 22كشوري را داراست.
7536/ 2047/