۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸
کد خبر: 82866390
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری ٢.٤ میلیارد دلاری بخش خصوصی برای توسعه 2 میدان نفتی

تهران- ایرنا- معاون توسعه و مهندسی شركت ملی نفت گفت: بخش خصوصی ٢ میلیارد و 400 میلیون دلار برای توسعه میدان های نفتی سپهر و جفیر سرمایه گذاری می كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا منوچهری» شامگاه یكشنبه در آیین امضای قرارداد توسعه یكپارچه میدان های سپهر و جفیر افزود: در این طرح 50 درصد تولید در قالب طرح های ازدیاد برداشت محقق می شود.
منوچهری اعلام كرد ضریب بازیافت از این میدان ها در پایان طرح 10 تا 15 درصد است و تولید اولیه در این طرح 30 ماه پس از موثر شدن قرارداد آغاز می شود.
وی اضافه كرد: سهم 100 درصدی توسعه دهنده میدان به معنای سهم بردن 100 درصدی از عواید میدان نیست.
معاون توسعه و مهندسی شركت ملی نفت ادامه داد: قرار است شركت گسترش انرژی پاسارگاد تولید این میدان را از یك هزار و 500 بشكه در روز به ١١٠ هزار بشكه افزایش دهد.
منوچهری اضافه كرد: قراردادی كه امروز امضا شد برای توسعه میادین جفیر و سپهر و ٢٠ ساله است.

** حضور حداكثری بخش داخلی در قراردادهای جدید نفتی
مدیرعامل شركت گسترش انرژی پاسارگاد نیز در این آیین گفت: الگوی جدید قراردادی نفت حاصل حاكمیت نگاهی نو در بالاترین سطوح وزارت نفت همگام با مدل های جهانی كسب و كار و رویكرد حمایت و تقویت شركت های اكتشاف و تولید ایرانی و باور به حضور حداكثری آنهاست.
«مهدی میرمعزی» اضافه كرد: از وزیر نفت برای باز كردن فضای كسب و كار برای حضور شركت های اكتشاف و تولید ایرانی و هویت بخشی به آنها قدردانی می كنیم.
به گزارش ایرنا، سومین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی و نخستین قرارداد جدید نفتی با یك شركت ایرانی، امروز بین شركت ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد و با حضور وزیر نفت برای توسعه 2 میدان نفتی امضا شد.
هدف از قرارداد توسعه یكپارچه میدان های سپهر و جفیر، دستیابی به تولید روزانه حداكثر 110 هزار بشكه و تولید تجمعی حدود 512 میلیون بشكه در 20 سال آینده با برآورد هزینه‌های سرمایه ای 2 میلیارد و 427 میلیون دلاری مستقیم و هزینه های 413 میلیون دلاری غیرمستقیم است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1961*
۰ نفر