۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82866747
T T
۰ نفر
متخصصان ایرانی 140 نیروگاه را به سوخت پاك مجهز كردند

كرج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و سیستم شركت مپنا بویلر وابسته به وزارت نیرو اعلام كرد كه با كوشش متخصصان ایرانی این مجموعه، 140 نیروگاه داخلی و خارجی به سوخت پاك مجهز شد.

حسین آذری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: تغییر سوخت نیروگاه ها از فسیلی به حرارتی و استفاده از آب مهمترین گام عملی برای كاهش آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه های با سوخت فسیلی است.
وی گفت: متخصصان این شركت اكنون افزون بر تجهیز نیروگاه های كشور به سوخت پاك در كشورهای سوریه، عراق و افغانستان طرح های نیروگاهی اجرا می كنند.
آذری با بیان اینكه فعالیت های شركت مپنا بویلر همزمان با اوج تحرم ها برای خودكفایی در عرصه نیروگاهی بیشتر شد، گفت: تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی در این شركت سبب شد تا قطعه های مورد نیاز نیروگاه های كشور تامین و به سوخت پاك مجهز شود.
معاون برنامه ریزی و سیستم شركت مپنا بویلر ادامه داد: بیش از 13 هزارمگاوات برق تاكنون توسط متخصصان این شركت در كشور وارد مدار شده كه 90 درصد آن بدون استفاده از سوخت های فسیلی بوده است.
معاون فروش و توسعه بازار شركت مپنا بویلر همچنین از تولید 36 هزار تن قطعه های نیروگاهی امسال در این شركت خبر داد و گفت: این محصولات توسط یك هزار و 300 كارشناس و كارگر ماهر تولید شده است.
محمدرضا قاسمی میزان اشتغال زایی مپنا بویلر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 6 هزار نفر اعلام كرد و افزود: با كوشش متخصصان و كارگران ایرانی این شركت، بویلرهای بزرگ نیروگاهی كه پیش از این در انحصار چند كشور خارجی بود، ساخته شده است.
وی ادامه داد: استفاده از توان داخلی در تولید تجهیزات مورد نیاز شركت از دیگر ظرفیت های نهفته و موجود این واحد بزرگ صنعتی كشور است.
شركت مپنا بویلر وابسته به وزارت نیرو در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز فعال است.
اكنون بخشی از مجموعه تولیدی گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو در شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ استان البرز فعالیت دارد.
ساخت توربین های گازی، حرارتی و برق آبی، لكوموتیو و واگن از جمله فعالیت های این شركت بزرگ كشور است.
6155/6033
۰ نفر