۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82866981
T T
۰ نفر

آلمان بر حفظ برجام و گفت و گو با ایران تاكید كرد

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82866981
آلمان بر حفظ برجام و گفت و گو با ایران تاكید كرد

وین- ایرنا- همزمان با صدور بیانیه وزارت خارجه آلمان مبنی بر تاكید برلین بر ادامه گفت و گو با ایران، هایكو ماس وزیر امور خارجه این كشور امروز دوشنبه پیش از نشست شورای امور خارجی اروپا باردیگر از برجام حمایت كرد.

به گزارش ایرنا، هایكو ماس پیش از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروكسل طی گفتگو با خبرنگاران، توافق هسته ای با ایران را بسیار مهم دانست و بر ادامه رایزنی با همتایان اروپایی بخصوص وزیران خارجه فرانسه و انگلیس برای حفظ و ادامه آن تاكید كرد.
در همین حال، وزارت امور خارجه آلمان نیز در بیانیه ای درباره نشست امروز وزیران خارجه اروپایی در بروكسل تاكید كرد كه اتحادیه اروپا درصدد حفظ توافق هسته ای با ایران است. این بیانیه می افزاید: در همین حال، نقش ایران در منطقه و برنامه موشكی این كشور نیز با نگرانی مورد توجه است و گفت وگوهای ساختارمند با ایران باید ادامه یابد.
فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه تاكید كرد: در نشست امروز شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروكسل راههای ادامه اجرای كامل برجام را بررسی می كنیم و هیچ پیشنهادی درباره تحریم جدید ایران مطرح نشده است.
روز دوشنبه همچنین 'ژان ایو لودریان' وزیر امور خارجه فرانسه نیز بر ضرورت حفظ و تداوم اجرای برجام تاكید كرد اما افزود كه این مساله نباید مانع پرداختن به مسائل دیگر مانند موضوع موشكی یا منطقه ای شود.
هایكو ماس كه بعد از ظهر چهارشنبه گذشته در مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) برای تصدی مقام وزارت خارجه آلمان سوگند یاد كرد، بسرعت عازم پاریس شد و چهارشنبه شب با 'ژان ایو لودریان' همتای فرانسوی دیدار و گفتگو كرد. وزیر خارجه آلمان در این دیدار تاكید كرد 'به همكاری نزدیك با شریكان فرانسوی در خصوص موضوعات بین المللی مانند سوریه، روسیه، اوكراین و ایران ' ادامه خواهیم داد. وزیر خارجه آلمان در پاریس همچنین در یك جبهه گیری آشكار در برابر دولت آمریكا تاكید كرد كه توافق هسته ای با ایران (برجام) باید حفظ و توسط همه طرفها اجرا شود.
درجلسه روز دوشنبه شورای امورخارجه اروپایی با شركت وزرای خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر مساله ایران، درباره موضوعات مختلفی از جمله سوریه و اوكراین بحث می شود و همچنین با حضور 'كانگ كوانگ-وا' وزیر امور خارجه كره جنوبی آخرین تحولات مربوط به شبه جزیره كره مورد بررسی قرار می گیرد.
اروپام**1078**1485
۰ نفر