۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82868383
T T
۰ نفر
مسئولان چالوس از مسافران نوروزي درآزاد راه تهران- شمال استقبال كردند

نوشهر- ايرنا - اعضاي ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان چالوس روز چهارشنبه در آئيني نمادين در ابتداي عوارضي آزاد راه تهران - شمال در مسير چالوس - مرزن آباد از مسافران نوروزي استقبال كردند.

محمدناصر زندي فرماندار چالوس به خبرنگار ايرنا گفت : در نخستين روز سال جديد همراه با ورود گردشگران به چالوس با اجراي اين آئين با اهداي شاخه گل ، قرآن ، محصولات فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري به مسافران علاوه بر خوشامدگويي، فرهنگ مهمان پذيري مازندراني ها را به گردشگران معرفي مي كنيم.
وي تصريح كرد: بيشتر گردشگران كه مقصدشان شهرهاي ساحلي غرب مازندران به ويژه شهرستان چالوس است در اين آيين از آنها استقبال مي شود.
او با اشاره به تاثير گذاري اين حركت نمادين بر گردشگران افزو د: در اين آئين اعضاي ستاد اجرايي خدمات سفر به صورت چهره به چهره و مستقيم از نظرات و ايده ها و حتي انقادهاي گردشگران آشنا مي شوند كه تاثير مطلوبي براي ارائه خدمات مناسب تر به مسافران را در پي دارد.
فرماندار چالوس به آمادگي كامل اين شهرستان براي ارائه خدمات مطلوب به ميهمانان نوروزي اشاره كرد و گفت: با برنامه ريزي و اقدامات صورت گرفته تمامي اماكن اقامتي تفريحي و گردشگري چالوس از جمله مجموعه تفريحي ، رفاهي و اقامتي نمك آبرود ، تفرجگاه ساحلي نمك آبرود ، منطقه ساحلي راديو دريا ، سد ذوات ، بوستان فين و درياچه ولشت مرزن آباد كه هرساله شاهد حضور گردشگران زيادي در ايام نوروز هستند آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.
هم اكنون 15 واحد اقامتي با 2 هزار و 100 تخت، 125 واحد پذيرايي در جاده كندوان و كناره ، چهارهزار و 30 خانه مسافر استيجاري و همچنين 220 كلاس و يك خانه معلم با 23 اتاق آماده و 7 واحد اقامتي بوم گردي در روستاهاي ييلاقي و ساحلي آمادگي اسكان 220 هزار نفر اقامت شب را تعطيلات نوروز سال 97 دارد.
در ايام تعطيلات نوروزسال 96 ، يك ميليون و 700 هزار نفر شب اقامت در مكان هاي اقامتي شهرستان چالوس ثبت شد و يك ميليون و 50هزار گردشگر نيز از مجتمع تفريحي و گردشگري نمك آبرود كه پر بازديدترين جاذبه گردشگري اين منطقه محسوب مي شود، بازديد كردند.
شهرستان زيباي چالوس با جمعيت ‎ 150هزار نفر و بيش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاريخي به خاطر سرسبزي و زيبايي به عقيق هميشه سبز مشهور است و جاذبه هاي مهم گردشگري اين شهر كاخ چايخواران، كاخ اجابيت، درياچه ولشت، پارك جنگلي فين، تله كابين و تفرجگاه نمك آبرود و هتل پارسيان خزر است.
1295/1654