۳ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82869341
T T
۰ نفر
هند سوءاستفاده از اطلاعات توسط رسانه های اجتماعی را بررسی می كند

دهلی نو - ایرنا - منابع ارشد دیپلماتیك هند اعلام كردند، دولت این كشور تحقیقات در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات توسط رسانه های اجتماعی و شركت های سایبری از جمله فیسبوك را به منظور حفاظت از حریم شخصی كاربران و جلوگیری از تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات آغاز كرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا' در روز جمعه، این تحقیقات پس از جلسه اضطراری مقامات وزارت فناوری اطلاعات هند در مورد مساله دستیابی شركت 'كمبریج آنالایتیكا' به اطلاعات بیش از 50 میلیون كاربر فیسبوك با هدف شناسایی و تحت تاثیر قرار دادن رفتار انتخاباتی افراد در بسیاری از كشور ها از جمله هند آغاز می شود.
یك منبع دولتی هند گفت: دولت هند اینگونه اقدامات برای سوءاستفاده از اطلاعات كاربران را بسیار جدی می گیرد.
این درحالی است كه راوی شانكار پراساد وزیر قانون و فناوری اطلاعات هند خطاب به مارك زاكر برگ رئیس و بنیانگذار شركت فیسبوك اخطار داد: در صورتی كه از اطلاعات كاربران هندی سواستفاده شده باشد، ما علیه فیسبوك اقدام جدی انجام خواهیم داد.
هر دو حزب حاكم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) و كنگره از خدمات این شركت استفاده می كنند اما هر دو هرگونه ارتباط با شركت 'كمبریج آنالایتیكا' را رد كرده اند.
پراساد ضمن متهم كردن حزب كنگره گفت: گزارش های زیادی مبنی بر همكاری كنگره با شركت 'كمبریج آنالایتیكا' وجود دارد. راهول گاندی رهبر كنگره باید در این مورد توضیح بدهد.
كنگره نیز در مقابل اعلام كرد: حزب حاكم بی جی پی به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر هند از این شركت استفاده كرده است و كنگره ارتباطی با 'كمبریج آنالایتیكا' ندارد.
در همین حال مارك زاكربرگ، رئیس و بنیانگذار فیسبوك، اذعان كرده است كه این شركت اشتباهاتی مرتكب شده كه براساس آن شركت كمبریج آنالیتیكا از اطلاعات شخصی میلیونها كاربر فیسبوك بهره‌برداری كرده است.
زاكربرگ گفته است دیوار اعتماد بین فیسبوك و كاربران كه اطلاعات خود را با آن به اشتراك گذاشته‌اند، شكسته است.
آساق**267**1424**3404