۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82872930
T T
۰ نفر

بالگرد مهار آتش جنگل های نوشهر دچار نقص شد

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82872930
بالگرد مهار آتش جنگل های نوشهر دچار نقص شد

نوشهر - ایرنا - مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت كه یك فروند بالگرد كه عصر دیروز سه شنبه برای خاموش كردن آتش جنگل های بخش كجور اعزام شده بود، اكنون به علت نقص فنی قادر به پرواز نیست.

بخشی از عرصه های جنگلی اطراف روستای كهنه ده بخش كجور نوشهر ظهر روز گذشته دچار آتش سوزی شد ولی با وجود حضور نیروهای منابع طبیعی و مردمی تاكنون خاموش نشده است.
سید وجیه الله موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته به محض وقوع آتش سوزی دستكم 25 نفر از نیروهای منابع طبیعی و اهالی چند روستاهای بخش كجور برای امداد رسانی و مهار آتش به جنگل های كهنه دهه اعزام شدند و تا صبح فعالیت داشتند.
وی افزود:‌ صبح امروز نیز دستكم 100 نفر دیگر از نیروها شامل حفاظتی، فنی، قرق بان ها و نیز كادر اداری برای خاموش كردن و مهار آتش به منطقه كهنه ده اعزام شده اند.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت:‌ عملیات مهار آتش سوزی در جنگل های این منطقه به علت سخت گذر بودن و ارتفاع زیاد توسط نیروی انسانی كار دشواری است و به همین علت نیز درخواست اعزام بالگرد دیگر شده است.
وی افزود:‌ آتش به شكل كوپه ای از نوع سطحی در جنگل های این منطقه رخ داده است و متاسفانه به علت خشك بودن عرصه و نیز آتش گرفتن تنه های درختان افتاده و توخالی، خاموش كردن آتش بدون استفاده از بالگرد ممكن نیست.
دستكم پنج نقطه از مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان های غرب مازندران پیش از این در فروردین جاری دچار آتش سوزی شده بود.
مهم ترین این آتش سوزی ها در جنگل های بخش مرزن آباد چالوس رخ داد كه پس از نزدیك به 30 ساعت تلاش نیروهای امدادی، مردمی و چند سورتی پرواز بالگرد مهار و خاموش شد.
در جریان این آتش سوزی كه در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد رخ داده بود، پنج هكتار از عرصه جنگلی منطقه به صورت سطحی و در حد لاش برگ ها بین 30 تا 40 اصله درخت پوسیده و شكسته در آتش سوخت.
بخش تاریخی و كوهستانی كجور نوشهر با برخورداری از حدود 35 هزار هكتار جنگل در فاصله حدود 75 كیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
7078 /1602/1654
۰ نفر