۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82873960
T T
۰ نفر

هفت واحد صنفي متخلف در مشهد پلمب شدند

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82873960
هفت واحد صنفي متخلف در مشهد پلمب شدند

مشهد- ايرنا- مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: در چارچوب اجراي طرح نظارتي ويژه ايام نوروز در شهر مشهد هفت واحد عرضه متخلف شامل 6 رستوران و يك كارگاه توليد شيريني پلمب شدند.

سيدجمال كاظمي عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح نظارتي ويژه نوروز از دهم اسفند گذشته در مشهد آغاز و در چند بخش اجرا شد. تا 15 اسفند براي نخستين بار فرمهاي ارشادي به تعداد 900 مورد بين واحدهاي صنفي مستقر در منطقه ثامن مشهد توزيع شد تا موارد تخلف به صاحبان واحدها شناسانده و تذكر داده شود.
وي ادامه داد: پس از آن نمايشگاه عرضه مستقيم كالاي بهاره در مشهد برگزار و در قالب طرح نظارتي در اين نمايشگاه 124 پرونده تخلف به ارزش 300 ميليون ريال تشكيل شد.
مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: بخش سوم طرح نظارتي عيد نوروز با محوريت كالاهاي اساسي، حوزه هاي سلامت، فني و خدماتي اجرا شد كه در اين راستا طي بازرسيهاي مشترك تاكنون 2 هزار و 314 پرونده تخلف تشكيل شده اما هنوز ارزش ريالي اين پرونده ها جمع بندي نشده است.
وي افزود: در حوزه سلامت هفت واحد عرضه متخلف شامل 6 رستوران و يك كارگاه شيريني فروشي كه تخلفات زيادي داشتند پلمب شده اند. در اين ارتباط يك تن و 200 كيلوگرم شيريني در مشهد معدوم شد.
او ادامه داد: از 15 اسفند گذشته تاكنون در قالب اجراي طرح نظارتي در مشهد 302 پرونده شكايت از واحدهاي صنفي به ارزش يك ميليارد و 670 ميليون ريال تشكيل شده است.
وي به طرح تنظيم بازار و توزيع ميوه نيز اشاره و بيان كرد: در اين چارچوب ميوه تنظيم بازار به ميزان 701 تن پرتقال و 296 تن سيب در سطح 96 واحد صنفي در مشهد توزيع شده است.
كلانشهر سه و نيم ميليون نفري مشهد داراي هفت اتحاديه و 120 هزار واحد صنفي است.
7489/1858