۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۲۸
کد خبر: 82874121
T T
۰ نفر

پرواز كیش - تبریز با چرخ تركیده به سلامت فرود آمد

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۲۸
کد خبر: 82874121
پرواز كیش - تبریز با چرخ تركیده به سلامت فرود آمد

تبریز- ایرنا - مدیركل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: پرواز كیش - تبریز متعلق به هواپیمایی آتا با وجود تركیدگی چرخ سمت راست با مهارت خلبان به سلامت در باند فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود آمد.

مصطفی صفایی پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه این پرواز قرار بود ساعت 19 و 30 دقیقه بنشیند، اظهاركرد: خلبان هواپیما پس از اینكه متوجه اشكال فنی در چرخ ها شد 20 دقیقه فرود خود را به تاخیر انداخت تا سوخت هواپیما تخلیه شود و سپس با مهارت فرود آمد .
وی با بیان اینكه مسافران این پرواز آسیب ندیده اند، گفت: هواپیما پس از تعویض لاستیك ها به پاركینگ منتقل می شود.
صفایی گفت: با وجود این حادثه به علت اینكه فرودگاه تبریز دارای 2 باند است وقفه ای در برنامه پروازی این فرودگاه پیش نیامده است.
وی افزود: تندباد امروز هم تاثیری در نشست و برخاست پروازهای امروز فرودگاه شهید مدنی تبریز نداشت.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب این شهر و در ارتفاع 1494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 529 هكتار در سال 1329 با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است .
شركت های هواپیمائی فعال در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شامل شركت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران (هما)، شركت هواپیمائی ایرتور ، شركت هواپیمائی آتا ، شركت هواپیمائی آسمان، شركت هواپیمائی كیش، شركت هواپیمائی تركیش، شركت هواپیمائی ماهان ، شركت هواپیمائی قشم ایر، شركت هواپیمائی كاسپین، شركت هواپیمائی زاگرس، شركت هواپیمائی معراج و شركت خدمات هندلینگ آرمان است.
پروازهای داخلی فرودگاه تبریز در مسیرهای تهران – مشهد – اصفهان – شیراز- اهواز – كیش – بندرعباس– عسلویه – كرمان – رشت و قشم) و پروازهای خارجی در مسیرهای هامبورگ- مدینه - استانبول و بغداد انجام می شود.
3071/518
۰ نفر