۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 82874778
T T
۰ نفر

جشن ميلاد مولاي متقيان(ع) در حرم رضوي برگزار شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 82874778
جشن ميلاد مولاي متقيان(ع) در حرم رضوي برگزار شد

مشهد- ايرنا- زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي همزمان با شب و روز خجسته سالگرد ميلاد حضرت اميرالمومنين علي(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) اين عيد مبارك را جشن گرفتند.

به گزارش ايرنا، حرم ملكوتي ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(ع) به مناسبت ميلاد نخستين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت غرق نور و سرور و همه صحن و سراي حضرت آذين بندي شده است. همچنين پارچه نوشته هاي بزرگ مزين به نام مبارك حضرت علي(ع) در صحنهاي حرم مطهر چشم نوازي مي كنند.
عطر گلها همراه با عطر معنويتي كه در سراسر حرم متبرك قدسي استشمام مي شود دلها را نوازش مي دهد و زائران شادمان از اين عيد خجسته ضمن زيارت، سالروز ميلاد امام علي(ع) را به فرزند گرانقدرش حضرت رضا(ع) تبريك گفته و عرض ارادت مي كنند.
زائران بارگاه مطهر رضوي در حالي كه زمزمه يا علي(ع) بر لب دارند در ويژه برنامه‌ جشني كه به همين مناسبت در صحن جامع رضوي برگزار شد نيز شركت كرده و اين ميلاد فرخنده و مسعود را جشن گرفتند.
ديشب ويژه برنامه جشن ميلاد اميرالمؤمنين(ع) در حرم مطهر رضوي بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء پس از اينكه آواي نقاره ها در حرم مطهر رضوي پيچيد و ميلاد سراسر نور و سرور امير مومنان(ع) را بشارت داد، با اجراي سيدجواد هاشمي و همچنين شعرخواني و روايتگري داستانهايي از زندگي امام علي(ع) توسط ذاكران اهل بيت(ع) ادامه يافت.
در اين مراسم گروه سرود نوجوانان با عنوان 'نسيم قدر' به اجراي برنامه و سرودخواني در وصف مولاي متقيان علي(ع) پرداخت و مديحه سرايي و مولودي خواني توسط مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) و شعرخواني شاعر آييني سيدحميد برقعي كه اشعاري زيبا در وصف مولاي متقيان حضرت علي(ع) سروده بود از ديگر برنامه هاي اين جشن ميمون و مبارك بود.
يكي از كارشناسان مذهبي حرم مطهر نيز به عنوان سخنران اين مراسم در توصيف شخصيت بارز امام علي(ع) و نيز مقام والاي پدر سخناني ايراد كرد. قرائت دعاي پرفيض كميل پايان بخش جشن ميلاد امام علي(ع) در حرم مطهر رضوي بود.
7489/1858
۰ نفر