۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82877522
T T
۰ نفر

صيادان متخلف در دزفول صدها قطعه ماهي را تلف كردند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82877522
صيادان متخلف در دزفول صدها قطعه ماهي را تلف كردند

دزفول - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست دزفول گفت:2 صياد متخلف با استفاده از سم تعداد زيادي ماهي را در رودخانه لوره بخش چغاميش اين شهرستان تلف كرده و متواري شدند.

فرهاد قلي نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين صيادان متخلف شناسايي شده و تحت تعقيب مي باشند افزود:در پي تلف شدن بيش از 700 قطعه ماهي در روزهاي اخير در رودخانه لوره واقع در حوالي روستاي بلاديه بخش چغاميش دزفول محيط بانان اداره حفاطت محيط زيست براي شناسايي صيادان متخلف وارد عمل شدند.
وي با بيان اينكه صيادان متخلف كه از ساكنان يكي از روستاهاي منطقه مي باشند هنگام استفاده از سم براي صيد ماهي در رودخانه لوره مشاهده شدند گفت: 2 صياد با مشاهده محيط بانان از محل متواري شدند اما پلاك خودروي آنها ثبت شده است.
قلي نژاد اضافه كرد: شكايتي عليه اين صيادان متخلف تنظيم شده و افراد مذكور از سوي مرجع قضايي تحت تعقيب مي باشند.
اهالي روستاي بلاديه با توجه به فصل تخم ريزي و ممنوعيت صيد ،خواستار برخورد با صيادان متخلف و عامل مرگ ماهيان شدند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست دزفول در خصوص آلودگي آب و مرگ آبزيان ناشي از نفوذ فاضلاب از تصفيه خانه اين شهرستان نيز گفت:با پيگيري انجام شده تا حدودي مشكل تصفيه خانه فاضلاب شهر دزفول حل شده و در حال حاضر مرگ آبزيان به علت مشكل در تصفيه خانه فاضلاب مشاهده نشده است .

**دستگيري چهار شكارچي پرندگان در پارك ملي دز
رئيس پارك ملي دز نيز گفت:محيط بانان اين پارك هنگام گشت و كنترل جنگل هاي دز به 2 شكارچي متخلف پرندگان وحشي برخورد كردند و از آنان يك قبضه سلاح شكاري و تعدادي تير كشف و ضبط كردند.
رضا قپانچي پور همچنين از دستگيري 2 صياد متخلف بلدرچين در پارك ملي دز خبر داد و گفت:از اين صيادان 6 قطعه پرنده وحشي از نوع بلدرچين و چند تور زنده گيري ،يك دستگاه موتورسيكلت و آلات موسيقي شبيه سازي صداي پرندگان كشف و ضبط شد و صيادان متخلف به دادسراي شهرستان دزفول معرفي شدند.
وي گفت:هر ساله از 15 اسفندماه تخم گذاري و جوجه آوري پرندگان آغاز شده و به مدت 6 ماه هرگونه اقدام به شكار و صيد پرندگان ممنوع و غيرمجاز مي باشد ،شكارچيان در روزهاي عادي سال نيز تنها با كسب پروانه و رعايت دستورالعمل از سوي سازمان حفاظت محيط زيست مجاز به شكار در مناطق آزاد هستند.
7278/6068