۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82878114
T T
۰ نفر

قاچاقچي ارز به پرداخت 2.1 ميليارد ريال جريمه محكوم شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82878114
قاچاقچي ارز به پرداخت 2.1 ميليارد ريال جريمه محكوم شد

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي با اشاره به پرونده قاچاق 270 هزار ليره تركيه، گفت: اين ميزان ارز قاچاق ضبط شد و قضات اين اداره كل قاچاقچي ارز را به پرداخت 2 ميليارد و 100 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كردند.

محمد اقوامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ارزش اين ميزان ارز قاچاق كه توسط ماموران دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز خوي در بازرسي از يك خودرو عبوري كشف شده بود، بيش از سه ميليارد ريال برآورد شده است.
وي همچنين از اعمال جريمه هاي سنگين براي قاچاقچيان در راستاي حمايت از كالاي ايراني خبر داد و بيان كرد: در چهار پرونده آخر اين اداره كل قاچاقچيان گوشي تلفن همراه، البسه، لوازم آرايشي و مواد دخاني به پرداخت يك ميليارد و 700 ميليون ريال جريمه محكوم شدند.
اقوامي ادامه داد: علاوه بر جريمه نقدي، همه كالاهاي قاچاق نيز با حكم قضات تعزيرات حكومتي ضبط مي شود و در اختيار دولت قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا، در سال 1396 بيش از 12 هزار پرونده در تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي تشكيل و همه آنها پس از صدور حكمف مختومه شد؛ متخلفان اين پرونده هاي تعزيراتي به پرداخت بيش از 2 هزار و 577 ميليارد ريال جريمه محكوم شدند.
8137/3072