۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82879227
T T
۰ نفر

وضعیت قزوین از نظر آسیب های اجتماعی بحرانی نیست

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82879227
وضعیت قزوین از نظر آسیب های اجتماعی بحرانی نیست

قزوین-ایرنا-مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توجه به قرار گرفتن آمار آسیب های اجتماعی استان در گروه میانگین كشوری، خوشبختانه قزوین در وضعیت بحرانی نیست.

مریم بیدخام روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با برنامه ریزی های منسجم و مدون باید در جهت كاهش آمار آسیب های اجتماعی گام های بلندتری برداریم.
وی به افزایش روند آمار طلاق این استان اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به راه اندازی سامانه ثبت طلاق كه با همكاری بهزیستی و دادگستری در سال جدید صورت گرفته، باید با دادن مشاوره های تخصصی از طریق كارشناسان مربوطه تلاش مضاعفی در جهت كاهش این معضل اجتماعی صورت پذیرد.
وی خاطر نشان كرد: برای پیشگیری و كاهش طلاق، در ابتدا چهار جلسه از سوی مشاوران و كارشناسان برای زوج ها در نظر گرفته می شود و در صورت عدم توافق، 12 جلسه تخصصی دیگر از سوی مددكاران و مشاوران برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.
بیدخام با بیان اینكه برخی از زوج ها در زندگی زناشویی خود حتی در صحبت كردن با یكدیگر مشكل دارند، افزود: در سامانه جدید طلاق به این موضوع مهم، یعنی فن بیان و مكالمه بین دو طرف نیز تاكید خاصی شده است.
وی، به نشاط اجتماعی در بین آحاد جامعه و اولویت دادن به گسترش آن در بین جوانان در جهت كاهش آسیب های اجتماعی تاكید كرد و گفت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی از سال گذشته ملزم به ارائه گزارش خروجی در رابطه با ایجاد نشاط اجتماعی شده اند و امسال نیز این برنامه با برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزی، خانه های ورزشی روستای توسط اداره كل ورزش و جوانان و برپایی اردوهای هلال احمر ادامه خواهد داشت.
مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: بدون شك با ایجاد برنامه های مفرح و جذاب در جهت حفظ سلامت روانی و جسمانی جوانان، شاهد كاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
بیدخام در پایان شعار سال مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار داد و افزد: اشتغال یكی از مهمترین دغدغه های ما در سال جاری است كه برای رفع این معضل می توان با تكیه و حمایت از كالاهای ایرانی، هنرمندان خود را در حوزه صنایع دستی و تولید كنندگان خود را در بخش برندسازی محصولاتشان تشویق و ترغیب كرد.
6104/8054