۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82882404
T T
۰ نفر
هیاتی از متخصصان سازمان انرژی اتمی امشب به چین می روند

تهران-ایرنا- سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:عصر امروز سه شنبه هیاتی از مسئولین و متخصصین سازمان انرژی اتمی به منظور شركت در سمینار همكاری هسته ای ایران و چین به پكن می روند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، بهروز كمالوندی افزود:سمینار همكاری های بین المللی هسته ای ایران و چین در ادامه برگزاری نشست های بین المللی همكاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای در بروكسل، مسكو و اصفهان، روز چهارشنبه 22 فروردین سال جاری در پكن برگزار می شود.
وی ادامه داد: سمینار همكاری های بین المللی هسته ای ایران و چین در ادامه برگزاری نشست های بین المللی همكاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای در بروكسل، مسكو و اصفهان، روز چهارشنبه 22 فروردین سالجاری در پكن برگزار می شود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه كرد:در این سمینار كه به میزبانی دولت چین برپا می گردد، نمایندگانی از سوی كشورهای 1+5 شركت نموده و در مورد موضوعات مختلفی از جمله چشم انداز همكاری های بین المللی هسته ای در چارچوب برجام و ضمیمه سوم آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
كمالوندی همچنین گفت:بر اساس برنامه اعلام شده، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون سازمان انرژی اتمی چین به همراه یكی از مقامات عالیرتبه وزارت خارجه این كشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در پكن در مراسم افتتاحیه این سمینار سخنرانی خواهند كرد.
وی با بیان اینكه در این رویداد بین المللی مباحث كارشناسی در حوزه های مختلف مورد علاقه طرفین به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد،گفت:مذاكره در خصوص همكاری در دیگر حوزه های مورد علاقه طرفین و بازدید دانشمندان و مهندسین ایرانی از تاسیسات هسته ای كشور چین از دیگر برنامه هایی است كه در حاشیه این سمینار انجام می شود.
به گزارش ایرنا ، در حال حاضر شركت ملی انرژی اتمی چین (CNNC) مشاور سازمان انرژی اتمی ایران در بازطراحی و نوسازی راكتور آب سنگین و تحقیقاتی خنداب است.
سیام**2021**1553