۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۸
کد خبر: 82883930
T T
۰ نفر

عملیات تعمیر 4 واحد پالایشگاه اصفهان آغاز شد

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۸
کد خبر: 82883930
عملیات تعمیر 4 واحد پالایشگاه اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- مدیر نگهداری وتعمیرات شركت پالایش نفت اصفهان از آغاز عملیات تعمیر همزمان چهار واحد عملیاتی آیزوماكس و هیدروژن شماره 2 این شركت خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت پالایش نفت اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' علیرضا قزوینی زاده ' اعلام كرد: تعمیرات اساسی این واحدها كه خوراك آنها از 18 فروردین امسال قطع شده است توسط واحد نگهداری و تعمیرات شركت پالایش نفت اصفهان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت این واحدها و حجم بالای كارهای تعمیراتی، افزود: مدت زمان اجرای عملیات تعمیر همزمان این واحدها 40 روز كاری اعلام شده است.
مدیر نگهداری و تعمیرات شركت پالایش نفت اصفهان افزود: تمام لوله های آب خنك كننده رفت و برگشت واحدهای آیزوماكس و هیدروژن شماره 2 این شركت در زیر زمین احداث شده است كه پس از انجام تعمیرات، تمام آنها به سطح زمین انتقال می یابد.
وی اظهار كرد: در این عملیات همچنین برای نخستین بار قطعات داخلی رآكتورها و كاتالیست واحد آیزوماكس به طور كامل تعویض خواهد شد كه تاثیر زیادی در افزایش تولید محصولات دارد.
قزوینی زاده افزود: اجرا و نصب قطعات داخلی راكتورها و تعویض كاتالیست واحد ایزوماكس توسط كارشناسان و متخصصان شركت پالایش نفت اصفهان انجام می شود.
وی به تعویض بخش وسیعی از سیستم عایق كاری داخل كوره واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان اشاره كرد و بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از آسیب رسیدن به ساختار فلزی این كوره را از اهداف انجام تعمیرات یاد شده بیان كرد.
مدیر نگهداری و تعمیرات شركت پالایش نفت اصفهان، خوراك واحدهای آیزوماكس را 22 هزار بشكه در روز و هیدروژن 2 را هفت هزار كیلوگرم در ساعت اعلام كرد و گفت: بنزین، گاز مایع، نفت سفید، سوخت هوائی و نفت گاز از تولیدات واحد آیزوماكس پالایشگاه اصفهان است.
وی همچنین به انجام همزمان تعمیرات واحدهای' SRP' (تصفیه گوگرد) و مولد شماره چهار واحد آب و برق و بخار پالایشگاه اصفهان اشاره كرد و ابراز امیدواری كرد: این تعمیرات به بهترین شكل انجام شود.
قزوینی زاده با اشاره به اینكه برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن كلیه شرایط عملیاتی، در فاصله های زمانی سه ساله پیش بینی می‌ شود، گفت: شركت پالایش نفت اصفهان 24 واحد عملیاتی دارد كه تعمیرات اساسی هر یك از آنها بر اساس برنامه زمانبندی و به صورت جداگانه یا همزمان انجام خواهد شد.
شركت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز كرد و اكنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز كشور را تولید می كند.
ایـن شركت در منطقه ای با مساحت 340 هكتار در شمال غربی اصفهان قرار دارد و ظرفیت تولید آن 375 هزار بشكه در روز است.
7150/ 2093