۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۲۶
کد خبر: 82885019
T T
۰ نفر

بیانیه كنفرانس بیت المقدس؛

قدس پایتخت ابدی فلسطین است

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۲۶
کد خبر: 82885019
قدس پایتخت ابدی فلسطین است

تهران - ایرنا - نهمین كنفرانس بین المللی بیت المقدس با صدور بیانیه ای تاكید كرد كه شهر اشغالی قدس پایتخت ابدی و همیشگی فلسطین است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در بیانیه ای كه «یوسف دعیس» وزیر اوقاف و امور دینی تشكیلات خودگردان فلسطین در رام الله محل برگزاری كنفرانس قرائت كرد، تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در باره قدس مردود اعلام و تاكید شد كه قدس شرقی پایتخت دولت مستقل فلسطین است.
این كنفرانس به مدت دو روز در شهر رام الله واقع در كرانه باختری جریان داشت.
در بیانیه پایانی این كنفرانس بر تمركز روی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین و حمایت از هرگونه تلاش برای انجام مصالحه و وحدت ملی برای تحقق آرمان های ملت فلسطین تاكید شده است.
همچنین در این بیانیه اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود برخی شخصیت های مدعو برای شركت در این كنفرانس محكوم شده و برحمایت از قدس و سرزمین های مقدس فلسطین تاكید كرده است.
این بیانیه از نشست سران عرب كه به زودی در عربستان برگزار می شود، خواست با حمایت از طرح محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان در باره فلسطین، جامعه جهانی را برای پذیرش مسئولیت خود در این زمینه تحت فشار قرار دهد و از قدس شریف، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی حمایت كند.
تشكیلات خودگردان فلسطین پیشتر از طرف‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی برای شركت در نهمین كنفرانس بیت‌المقدس دعوت كرده بود.
كنفرانس قبلی در شهر الخلیل برگزار شد. نخستین كنفرانس در سال 1931 به درخواست امین الحسینی در شهر قدس برگزار شد، در حالی كه محمود عباس پس از سال‌های طولانی در سال 2011 میلادی كنفرانس دوم را برگزار كرد.
شبد**1480**1379
۰ نفر