۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82886417
T T
۰ نفر
شيوع 'گال' در عربستان عمره گزاران را نگران كرده است

الجزيره-ايرنا- به نوشته روزنامه مصري 'الشروق' شيوع بيماري پوستي واگير دار جرب (گال) در چند شهر عربستان از جمله مكه مكرمه باعث نگراني شديد عمره گزاران شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، الشروق افزود: بيماري گال در مكه مكرمه و به خصوص در ميان دانش آموزان ودانشجويان اين شهر شيوع زيادي يافته است، ومسئولان سعودي سعي مي كنند به مردم اطمينان دهند كه اين بيماري خطرناك نيست، اما عمره گزاران كشورهاي مختلف به خصوص مصري ها به شدت نگران هستند.
بر اساس آخرين آمار اعلام شده از سوي وزرات بهداشت عربستان، تعداد مبتلايان به گال، تنها در شهر مكه، 2 هزار و156 مورد است كه تنها يك هزار و774 مورد آن در مدارس گزارش شده است.
اين بيماري علاوه بر مكه در شهرهاي عسير، الرياض، المجموعة ودمام شيوع يافته است
اين روزنامه در ادامه نوشت: گال از چند هفته پيش در مدارس مكه گسترش يافت، اما سازمان بهداشت سعودي مي‌گويد كه آن را مهار كرده و تيم‌هاي ميداني در تمام ساعات در حال جلوگيري از گسترش آن هستند و تيم‌هاي پزشكي و بهداشتي به مدارس و منازل مبتلايان جهت اقدامات لازم جهت پيشگيري اعزام شده‌اند.
بيماري گال (جرب) بر اثر هجوم نوعي انگل خارش‌آور به بدن، ايجاد مي‌شود. اين بيماري از شايع ‌ترين بيماري‌هاي پوستي خارش‌ دار در جهان است. خارش به دليل تراوش‌هاي بدن انگل است. انگل تونل‌هاي متعددي در داخل پوست حفر مي‌نمايد و در آن‌ها زندگي و تخم‌گذاري مي‌كند. انتقال بيماري معمولاً از راه تماس مستقيم پوست فرد بيمار با پوست فرد سالم است
خاورم **2041**1049