۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82890196
T T
۰ نفر

زنجان میزبان 13 كشور در جشنواره غذای اكو می شود

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82890196
زنجان میزبان 13 كشور در جشنواره غذای اكو می شود

زنجان – ایرنا – مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این استان در قالب جشنواره غذای كشورهای اكو – جاده ابریشم، از 11 تا 13 اردیبهشت امسال میزبان 13 كشور است.

یحیی رحمتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارهمین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی كشورهای عضو اكو – جاده ابریشم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی كاسپین زنجان برگزار می شود.
وی با بیان اینكه تا زمان برگزاری این جشنواره امكان افزایش تعداد كشورهای متقاضی شركت هم وجود دارد، اظهار كرد: در كنار این جشنواره با برپایی 30 غرفه، نمایشگاه ملی صنایع دستی مرتبط با غذا نیز دایر می شود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان كرد: تاكنون در این جشنواره حضور كشورهای چین، ژاپن، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاكستان، تاجیكستان، لبنان، سوریه، فلسطین، بحرین، بلغارستان و تركیه قطعی شده است.
وی تاكید كرد: جشنواره های غذا فرصتی برای تجربه مزه كشورها و فرهنگ های مختلف در یك مكان و با كمترین هزینه است.
رحمتی ادامه داد: غذا یكی از اركان مهم گردشگری محسوب می شود و مردم سراسر كشور با حضور در زنجان می توانند با كمترین هزینه، غذای حداقل 13 كشور را در یك مكان تجربه كنند و با آداب و رسوم آنان آشنا شوند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اعلام كرد: هماهنگی های لازم هم با استان های مختلف برای حضور در نمایشگاه ملی صنایع دستی و شركت در جشن های آیینی انجام شده است.
وی تاكید كرد: كالای ایرانی فقط اجناس و محصولات را شامل نمی شود و گردشگری و صنایع دستی مصداق بارز حمایت از كالای داخلی هستند.
نخستین جشنواره غذاهای كشورهای اكو – جاده ابریشم در سال 1393 همزمان با دهمین سالگرد برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی برگزار و پس از آن زنجان به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره از سوی سازمان اكو انتخاب شد.
سال گذشته 14 كشور غذاهای سنتی خود را در این جشنواره عرضه كردند.
3001/8068
۰ نفر