۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82890237
T T
۰ نفر

4160 مددجوی امداد كردستان تسهیلات قرض الحسنه گرفتند

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82890237
4160 مددجوی امداد كردستان تسهیلات قرض الحسنه گرفتند

سنندج - ایرنا - مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت كردستان گفت: سال گذشته 275 میلیارد و 565 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 4160 مددجو و افراد نیازمند در این استان پرداخت شده است.

فردین قیصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این میزان تسهیلات در زمینه های خودكفایی، كارگشایی و خرید مسكن به نیازمندان و مددجویان اعطا شده است.
وی با بیان اینكه 109 میلیارد و 165 میلیون ریال از این میزان تسهیلات در زمینه كارگشایی بود و به سه هزار و 320 نفر پرداخت شد، افزود: 162 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز در زمینه خودكفایی به 819 نفر پرداخت شد.
مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت كردستان تاكید كرد: همچنین چهار میلیارد و 200 میلیون ریال نیز در زمینه خرید مسكن به 21 نفر از متقاضیان واجد شرایط نیازمند پرداخت شد.
قیصری با بیان اینكه میزان تسهیلات پرداختی به نیازمندان استان از سوی این صندوق سال گذشته 21.4 درصد رشد نسبت به سال ما قبل داشت، گفت: میزان پرداخت تسهیلات به مددجویان و افراد غیر مددجوی استان از لحاظ تعداد یكسان بوده است.
وی یادآور شد: یكی از برنامه ها و اهداف اصلی این صندوق كمك به نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از سپرده گذاری خیرین است و در این راستا با ارائه تسهیلات علاوه بر مددجویان زیر پوشش كمیته امداد به نیازمندانی كه زیر پوشش امداد نیز نیستند، كمك می شود.
وی اضافه كرد: تسهیلات قرض الحسنه در راستای كمك به اشتغال، درمان، تامین جهیزیه، كمك هزینه تحصیلی، خرید مسكن و رفع مشكلات و نیازمندی های خانواده های تحت حمایت كمیته امداد پرداخت می شود.
مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت كردستان همچنین با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات در صندوق امداد ولایت افزود: پرداخت تسهیلات در این صندوق با كمترین تشریفات اداری انجام و متناسب با مبلغ وام، ضامن گرفته خواهد شد.
به گفته وی، این صندوق تسهیلات بدون سود پرداخت می كند و فقط سه درصد كارمزد از كل مبلغ تسهیلات دریافت خواهد كرد ولی بنا دارد در آینده كارمزد را نیز به صفر برساند.
به گزارش ایرنا، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط كمیته امداد و با اخذ مجوز بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف كمك به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست های بانكداری اسلامی تاسیس شده است.
تحقق بانكداری اسلامی، جذب منابع بیشتر برای اعطای تسهیلات به نیازمندان و تغییر رویكرد كمك های امداد از بلاعوض به معوض را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق اعلام كرد.
7348/9102