۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 82891365
T T
۰ نفر

مقاومسازی مدارس 200 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 82891365
مقاومسازی مدارس 200 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: 200 هزار میلیارد ریال نیاز است تا بتوان تمام مدارس نیازمند را در سطح كشور تجهیز و مقاومسازی كرد.

مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای كاشمر، خلیل آباد و بردسكن در خراسان رضوی افزود: برای دو سوم مدارسی كه نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاومسازی بوده اند اقدامات لازم صورت گرفته و كار برای 30 درصد مدارس باقیمانده است.
وی همچنین نقش نیكوكاران را در بازسازی مدارس بسیار پررنگ توصیف و بیان كرد: اهمیت موضوع خیران تنها به لحاظ مادی نیست بلكه آنها به نوعی فرهنگ انجام كار خیر را در جامعه رواج می دهند كه بسیار حائز اهمیت است. 50 درصد مدارسی كه مهر ماه افتتاح شدند توسط خیران ساخته شده اند. خیران مدرسه ساز نیز شامل افراد حقیقی، موسسات و بانكها هستند كه در این امر آموزش و پرورش را همراهی می كنند.

*30 درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند مقاومسازی
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 30 درصد مدارس این استان نیازمند تخریب و مقاومسازی هستند.
جاسم حسین پور افزود: با كمك خیران مدرسه ساز پروژه های خیلی خوبی در سطح استان اجرا شده است. مشكلاتی در این زمینه وجود دارد و تعدادی از مدارس فرسوده هستند كه باید بازسازی شوند.
همچنین امروز كلنگ زنی طرح ساخت زمین ورزشی با اعتبار پنج میلیارد ریال و تكمیل استخر نیمه تمام با تخصیص ۲۰میلیارد ریال در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به كاشمر در جنوب خراسان رضوی انجام شد.
7497/1858