علي انصاري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه يك سوم هزينه حمل و نقل مسافران اتوبوس هاي واحد بايد در قالب يارانه به سازمان هاي اتوبوسراني پرداخت شود افزود:در سال 93 رقمي معادل هشت ميليارد ريال و سال 94 حدود 3،8 ميليارد ريال يارانه اتوبوسراني دزفول پرداخت شد ولي از سال 95 تاكنون يارانه اتوبوسراني دزفول قطع شده و هيچ اعتباري در اين خصوص پرداخت نشده است.
وي گفت:با توجه به مشكلات پيش آمده و قطع يارانه پيشنهاد 25 درصدي افزايش نرخ بليت اتوبوس شهري از سوي اتوبوسراني به شهرداري دزفول ارائه شده كه بايد طي لايحه اي به شورا ارسال شود تا در نشست شورا مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
انصاري افزود:قرار است در روزهاي آينده لايحه افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي شهري در شوراي شهر دزفول بررسي و تصميم گيري شود.
تعداد 45 دستگاه اتوبوس خصوصي و 12 دستگاه اتوبوس سازماني در دزفول فعاليت دارند.
به گزارش ايرنا شهروندان دزفولي سالهاست كه از فرسودگي و خرابي كولر اتوبوس هاي واحد در هواي گرم و طاقت فرساي تابستان در رنج مي باشند.
مدير عامل سازمان تاكسيراني دزفول نيز گفت:نابساماني پيش آمده در حمل و نقل و صدور بي ضابطه مجوز فعاليت خودروهاي مسافر بر اينترنتي از سوي اداره صنعت ، معدن و تجارت مشكلاتي براي تاكسيداران دزفول ايجاد كرده است.
محمد صفاري پور با بيان اينكه تاكسي هاي اينترنتي براي جذب مشتري بدون ضابطه نرخ كرايه تاكسي را كاهش داده اند افزود:با توجه به مشكلات پيش آمده هنوزبراي افزايش كرايه تاكسي در دزفول تصميم گيري نشده است.
وي گفت:در خصوص مشكل پيش آمده از سوي تاكسي هاي اينترنتي در دزفول قرار است نشستي مشترك در كميسيون حمل و نقل شورا برگزار و اين موضوع رسيدگي شود .
تعداد يك هزار و 168 دستگاه تاكسي شهري در دزفول فعال است.
7278/6068
دزفول - ايرنا - مدير عامل سازمان اتوبوسراني دزفول گفت:قطع يارانه اتوبوسراني در 2 سال گذشته روند خدمات رساني به شهروندان را مشكل كرده و با ادامه اين روند چاره اي جز افزايش نرخ بليت اتوبوس واحد نيست.