۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82893909
T T
۰ نفر
تجارب ورزش پارالمپيكي ايران در اختيار ساير كشورها قرار گيرد

تهران- ايرنا - رييس بخش ورزش سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) گفت: ايران ورزش هاي پارالمپيكي را به زيبايي انجام مي دهد و لازم است اين تجربيات در اختيار ساير كشور ها قرار داده شود.

به گزارش ايرنا، «الكساندر شيشليك» كه به تهران سفر كرده است، اين سخنان را در ديدار امروز (يكشنبه) با محمود خسروي وفا، رييس كميته ملي پارالمپيك عنوان كرد.
وي در بخشي از سخنان خود گفت: سازمان جهاني يونسكو همكاري مستمر و بسيار نزديكي با كميته هاي بين المللي المپيك و پارالمپيك دارد و فعاليت هاي بسياري در اين زمينه صورت گرفته تا روابط سازنده اي را در اين بخش حاكم كنيم.
رييس بخش تربيت بدني و ورزش يونسكو با اشاره به كنفرانس هاي جهاني سال هاي اخير در آلمان و روسيه اظهار داشت: پس از برگزاري اين كنفرانس ها سازمان يونسكو برنامه عملياتي را تنظيم كرده است كه سياست هاي ورزش همگاني را بيان مي كند و اميدوارم در اين خصوص نيز همكاري و تعامل مطلوبي با كميته ملي پارالمپيك ايران داشته باشيم.
«شيشليك» ضمن تقدير از 40 سال فعاليت ورزش پارالمپيكي در ايران يادآور شد: شما ورزش پارالمپيكي را به زيبايي در ايران انجام مي دهيد و لازم است كه ساير كشورها از دانش كارشناسان شما استفاده نمايند و تجربيات شما در اختيار ساير كشور ها قرار داده شود.
«محمود خسروي وفا» رييس كميته ملي پارالمپيك و عضو كميته ورزش و تربيت بدني كميسون ملي يونسكو نيز در سخناني، ضمن خوشامدگويي به رييس بخش تربيت بدني و ورزش يونسكو اظهار داشت: كميته ملي پارالمپيك ايران پيشينه همكاري بسيار ويژه اي با يونسكو دارد و اميدواريم سطح همكاري ها به جايگاه بالاتري ارتقا يابد.
وي با اشاره به اهميت تقويت ورزش معلولين و جانبازان در هر دو بخش همگاني و قهرماني گفت: تقويت و توسعه ورزش همگاني و قهرماني در اين سال ها تواماً انجام شد و امروز در مراسم هاي بزرگداشت پارالمپيك بيش از 50 هزار نفر در سراسر كشور حضور دارند.
خسروي وفا با اشاره به استقلال كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك كه پس از مصوبه مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت از كميته ملي پارالمپيك ايران به عنوان سه كشوري نام برد كه در جهان سازمان مستقل ورزش معلولان را هدايت مي نمايند.
رييس بخش تربيت بدني و ورزش يونسكو كه به دعوت دفتر كميسيون ملي يونسكو در كشورمان به ايران سفر كرده است در مراسم روز جهاني ورزش در مسير صلح و توسعه كه فردا (دوشنبه) در دانشگاه تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار مي شود، حضور مي يابد.
ورزشي**3783**
۰ نفر