۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82894991
T T
۰ نفر

جمعی از كشاورزان باوی خواستار تامین حقابه شدند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82894991
جمعی از كشاورزان باوی خواستار تامین حقابه شدند

اهواز - ایرنا - تعدادی از كشاورزان شهرهای ملاثانی و ویس از توابع شهرستان باوی برای سومین روز در اعتراض به تامین حقابه زمین های كشاورزی خود روز دوشنبه تجمع كردند.

به گزارش ایرنا در حدود 50 نفر از كشاورزان شهرهای ویس و ملاثانی شهرستان باوی امروز دوشنبه برای سومین روز در اعتراض به تامین حقابه زمین های كشاورزی خود در مقابل ساختمان فرمانداری باوی تجمع كردند.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان باوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: این كشاورزان كه زمین های خود را به زیر كشت بامیه برده اند، نسبت به تامین نشدن حقابه كشت بامیه اعتراض دارند.
علی اصغر هدایت افزود: حقابه این كشاورزان از رودخانه كارون تامین می شود و فرمانداری شهرستان باوی پیگیر این موضوع از طریق سازمان آب و برق خوزستان است.
گفتنی است با پایین آمدن سطح رودخانه كارون، حوضه شبكه آبیاری شمال شرق اهواز با كمبود آب روبه رو می شود؛ در دی پارسال نیز به دلیل پایین آمدن سطح رودخانه كارون این شبكه آبیاری با مشكل تامین آب كشاورزان روبه رو شد كه باعث تجمع كشاورزان این منطقه شد.
13 هزار هكتار زمین در زیر شبكه آبیاری شمال شرق اهواز وجود دارد كه بیشتر به كشت گندم، كلزا و جو، سبزیجات و صیفی جات اختصاص می یابد.
شبكه آبیاری شمال شرق اهواز شامل مناطق ویس، ملاثانی، سلامات و ابوفاضل است.
باوی در سال 89 از شهرستان اهواز جدا، و با مركزیت شهر ملاثانی و متشكل از دو بخش مركزی و ویس به شهرستان تبدیل شد.
7158/ 6037