۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82896231
T T
۰ نفر
چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي كشاورزي در شيراز گشايش يافت

شيراز- ايرنا- چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي كشاورزي، با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي، استاندار فارس و جمعي از مسئولان استاني در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فارس در شيراز گشايش يافت.

به گزارش ايرنا مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فارس، عصر سه شنبه در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران گفت: اين نمايشگاه با زمينه فعاليت انواع ماشين‌آلات كشاورزي، تجهيزات باغباني، كود، سم، بذر و صنايع وابسته به حوزه كشاورزي و با هدف معرفي و حمايت از توليدكنندگان داخلي و شركت‌هاي دانش‌بنيان برپا شده است.
سيد محمود موسوي افزود: فراهم‌آوردن زمينه اي مناسب براي هم افزايي با كشورهاي مطرح و پيشگام اين صنعت در جهان و انتقال تجارب و فناوري‌هاي نوين و همچنين صادرات ماشين‌آلات ايراني، خدمات و محصولات كشاورزي به خارج از كشور از ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه است.
او گفت: اين نمايشگاه كه در پنج سالن مسقف به مساحت 17هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضاي باز نمايشگاهي برگزار شده، ميزبان 25 شركت خارجي از كشورهاي آلمان، روسيه، فرانسه، هلند، لهستان، بلژيك، ايتاليا، اسپانيا، چين، تركيه، يونان، دانمارك، عمان و قطر و همچنين 173توليد‌كننده و شركت داخلي از سراسر كشور است.
وي بيان كرد: شركت DLG آلمان به‌ عنوان شريك تجاري با شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فارس در برگزاري اين نمايشگاه همكاري كرده است و 12 شركت آلماني نيز در قالب يك مجموعه بزرگ در اين نمايشگاه حضور دارند.
موسوي ادامه داد: همچنين با هدف افزايش توان تكنولوژيكي و سطح فناوري شركت‌هاي حاضر، 25 كارگاه آموزشي و همايش نيز در حاشيه اين نمايشگاه برگزار مي‌شود.
در اين آيين از 6 محصول جديد ايراني رونمايي شد.
چهاردهمين نمايشگاه بين المللي كشاورزي تا روز هفتم ارديبهشت ماه جاري از ساعت 15 تا 21 در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي فارس واقع در شهرك گلستان شيراز براي بازديد متخصصان، علاقه مندان و فعالان اين حوزه داير است.
7375 /6118