۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82896422
T T
۰ نفر

يكصد مدرسه براي دانش آموزان عشاير خوزستان نياز است

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82896422
يكصد مدرسه براي دانش آموزان عشاير خوزستان نياز است

اهواز - ايرنا - مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت: يكصد مدرسه براي دانش آموزان عشاير خوزستان نياز است كه كمك نيكوكاران در اين زمينه ضروري است.

به گزارش ايرنا حميد قنبري سه شنبه در پنجمين جشنواره خيرين مدرسه ساز عشاير خوزستان در سالن شهد مطهري اهواز بيان كرد:هم اكنون 679 مدرسه عشايري در خوزستان وجود دارد كه 85 مدرسه از اين تعداد كانكسي، 20 مدرسه كپري و 50 مدرسه استيجاري هستند.
وي گفت: 115 مدرسه عشايري در خوزستان فرسوده و عمر تا 30 ساله دارند.
قنبري ادامه داد: 45 درصد مدارس عشاير خوزستان فاقد سرويس بهداشتي مناسب هستند و برخي مدارس سرويس بهداشتي ندارند.
مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان افزود: از جامعه پزشكي، شركت هاي بزرگي همچون نفت ، گاز ، حفاري ، جامعه مهندسان و گروه هايي كه توانايي كمك به حوزه آموزش و پرورش را دارند انتظار است در تامين و ساخت فضاي آموزشي دانش آموزان عشاير مشاركت كنند.
وي اظهاركرد: در دولت تدبير و اميد بالغ بر يكصد مدرسه عشايري در خوزستان ساخته شده اما با اين وجود دانش آموزان عشايري اين استان مشكلات زيادي دارند.
معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش خوزستان نيز بيان كرد: آموزش و پرورش به دليل نداشتن پول و نقدينگي يك دستگاه ورشكسته است و براي رسيدگي به مشكلات و كمبودهاي خود نياز به كمك نيكوكاران دارد.
سيروس خدادادي در ادامه افزود: نارضايتي كه در نيروهاي فرهنگي وجود دارد ناشي از تبعيض بين آنها و دستگاه هاي ديگر در پرداخت حقوق و مزايا است.
وي بيان كرد: آموزش و پرورش مشكلات بزرگي دارد كه با كمك خود نيروهاي فرهنگي و مردم قابل حل است.
15 هزار و 873 دانش آموز عشايري در خوزستان مشغول به تحصيل هستند.
7158/ 6037